همشهری آنلاین: یک تحلیل‌گر سیاسی امریکایی می‌گوید همکاری بین رژیم اسرائیل و القاعده در سوریه آشکار شده است.

القاعده

 کوین برت، در مصاحبه با شبکه پرس تی‌ وی گفت: «دولت سوریه در برقراری مجدد حاکمیت خود به موفقیت‌های بیشتر و بیشتری دست می‌یابد... و در آخرین تلاش مذبوحانه، این اتحاد نامبارک بین اسرائیل و القاعده خود را نشان داد و آشکار شد.»

کوین برت افزود که رژیم تل آویو به نیابت از القاعده به سوریه حمله کرد، زیرا «مزدوران» در جنگ علیه سوریه شکست خورده‌اند.

این در حالی است که رژیم اسرائیل چند روز پیش به اهدافی در سوریه حمله کرد.

رژیم اسرائیل روز یک‌شنبه بک مرکز تحقیقاتی جمرایا، در حومه دمشق، پایتخت سوریه حمله کرد. این مرکز در ماه ژانویه نیز هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

تهاجم هوایی اخیر رژیم اسرائیل پس از آن انجام شد که این رژیم روز جمعه تائید کرد که جنگنده‌های اسرائیلی به یک هدف «مهم» در سوریه حمله کردند.

یک مقام بلند پایه سوریه که نام او در گزارش ذکر نشد، روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه گفت که رژیم اسرائیل در حملات هوایی اخیر خود به مرکز تحقیقاتی جمرایا از اورانیوم ضعیف شده استفاده کرد.

کوین برت، عضو اتحاد مسلمان- یهوی-مسیحی در ایلت ویسکانسین امریکا، افزود که گروه‌های مرتبط با القاعده هموراه در خدمت رژیم اسرائیل بوده‌اند.

به گفته این تحلیل‌گر سیاسی، رژیم اسرائیل با گروه‌های تروریستی درون سوریه همچون «جبهه النصره» همکاری می‌کند و جنگ اخیر علیه حکومت بشار اسد را با هدف گسترش بی‌ثباتی در منطقه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد که رژیم اسرائیل «برای بی‌ثبات کردن سوریه و ایجاد فتنه‌‎ای همیشگی در میان مسلمانان، یعنی قرار دادن سنی در برابر شیعه» جنگ سوریه را طراحی کرده است.

این در حالی است که کشورهای مخالف دولت و ملت سوریه از جمله ترکیه و چند کشور عربی منطقه برخلافغ ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم سوریه، در برابر حمله اخیر رژیم اسرائیل سیاست سکوت اختیار کرده‌اند.

در پی تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به سوریه، وزارت خارجه این کشور با ارسال نامه ‌به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان، اعلام کرد تجاوز اسرائیل نشان می‌دهد که بین تل آویو و گروه‌های تروریستی معارض در سوریه از جمله گروه جبهه النصره که وابسته به القاعده است، ارتباط وجود دارد.

سوریه از میانه ماه مارس ۲۰۱۱ شرایط نآارامی را تجربه می‌کند. در این خشونت‌ها شمارد زیادی از نیروهای امنیتی و اعضای ارتش کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید که هرج و مرج و آشوب از خارج کشور، هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان دارای ملیت‌های خارجی هستند.

دمشق غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن همچون قطر، عربستان سعودی و ترکیه را به حمایت از گروه‌های شورشی مسلح در سوریه متهم می‌کند.

این در حالی است که چندین سازمان بین‌المللی فعال حقوق بشر می‌گویند شبه‌نظامیان در سوریه مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند.

کد خبر 213078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز