سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

روزنامه ساندی تایمز مدعی شد، قاچاقچیان پس از سرقت آثار باستانی سوریه، آنها را در بازار سیاه لبنان در مقابل مبلغ ناچیزی می‌فروشند و در مقابل اسلحه خریداری و به سوریه وارد می‌کنند.

آثار باستانی سوریه


به گزارش ایسنا، به نقل از این روزنامه آثار باستانی دو هزار ساله سوریه از مناطق باستانی این کشور مانند شهر تاریخی تدمر به سرقت می‌روند و سپس در بازار سیاه لبنان در مقابل مبلغ بسیار اندکی به فروش می‌روند.

یکی از روزنامه‌نگاران ساندی تایمز که به‌طور مخفیانه و با هویت جعلی در یکی از این بازارهای قاچاق حضور یافته بود، با یکی از این سارقان که ده‌ها اثر را برای فروش همراه داشت مواجه شد. در میان این ده‌ها اثر تاریخی، یک مجسمه‌ رومانیایی که قدمت آن به قرن دوم میلادی می‌رسد و ارزش تقریبی آن 1/4میلیون پوند تخمین زده شده وجود داشت. کارشناسان آثار باستانی سازمان یونسکو و کارشناسان موزه انگلیس اصالت این آثار باستانی را تأیید کرده‌اند. این کارشناسان در گفت‌وگو با روزنامه ساندی‌تایمز این مجسمه‌ها را متعلق به عصر حکومت رومیان در شهر تاریخی تدمر می‌دانند.

همچنین در میان این آثار یک ستون رومی به ارزش تقریبی 383هزار پوند و یک ظرف متعلق به قرن سوم میلادی وجود دارد. این روزنامه در پایان گزارش خود به پلیس بین‌الملل هشدار داده است این آثار که به تازگی از سوریه خارج شده‌اند، در واقع از نادرترین آثار باستانی هستند که از زمان شروع جنگ داخلی سوریه از این کشور به سرقت رفته‌اند.

کد خبر 212900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز