خبرگزاری تسنیم: نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: طرح موضوع "ممنوعیت مداخله نیروهای نظامی در انتخابات" هیچ موضوعیت و مصداقی ندارد و تنها پایه‌های امنیت ملی را سست می‌کند

حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره شائبه دخالت سپاه در انتخابات، گفت: کسانی که این روزها از ضرورت عدم‌مداخله سپاه در انتخابات سخن می‌گویند ویا با اشاره و کدهای صریح یا ضمنی، ‌مطالبی را القا می‌کنند مصداق «کلمة الحق، یراد بها الباطل» هستند.

وی ادامه داد: آنان با مطرح کردن یک حرف کلی درست، یعنی ممنوعیت مداخله نیروهای نظامی در انتخابات، و در حالی که اصلاً موضوعیت و مصداق ندارد، شائبه‌ای بلاوجه القا و خواسته یا ناخواسته با تخریب سپاه پایه‌های امنیت ملی را سست می‌کنند، به‌ویژه در شرایط امروز که همه باید بیش از مواقع عادی به انسجام و یک‌پارچگی ملی و تقویت نیروهای مسلح توجه کنیم.

نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ادامه اظهار داشت: وظایف و مأموریت‌های ذاتی سپاه پاسداران با ارتش متفاوت است. درست است که این نهاد مانند تعریف رایج از ارتش‌ها، وظیفه حراست از تمامیت ارضی و دفاع نظامی از کشور و ملت را به‌عهده دارد، اما مأموریت دوم آن یعنی صیانت از انقلاب اسلامی، بالتبع تفاوت‌هایی با ارتش‌های رایج پیدا می‌کند و دلسوزان انقلاب به این وجه و تعریف سپاه تکیه و امنیت خاطر دارند.

انتظامی با طرح سؤالاتی در خصوص وظایف ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف گفت: آیا انتظار‌ داریم اگر به‌عنوان مثال کودتای نرم در کشور در حال شکل‌گیری و رخداد بود، سپاه اولاً موضوع را رصد نکند و ثانیاً در لحظه وقوع، بی‌تفاوت بنشیند؟ پس وجه صیانت از انقلاب که قانون اساسی به‌عهده او گذاشته، چه می‌شود؟

وی تصریح‌کرد: دخالت نکردن پاسداران و سپاه در فرایندها و رقابت‌های سیاسی در روزهای اخیر توسط مسئولان  این نهاد بارها گفته شده و مطابق اخبار موثق، سازوکاری طراحی شده است تا با کسانی که از این قاعده و اصل تخلف کنند به‌طور جدی برخورد شود. خوشبختانه سپاه به‌اندازه کافی نسبت به این موضوع حساسیت دارد.

نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها خاطرنشان کرد: سپاه، نهاد انقلاب و نماد ملی است و خارج از شعار و تعارف، یک نیروی مردمی محسوب می‌شود.

کد خبر 212277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز