پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بورس ژاپن ماه گذشته در پی اقدامات بانک مرکزی ژاپن برای کمک به شبکه مالی و بانکی این کشور رکورد زد. ای خبر را شبکه تلویزیونی ان اچ کی داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، بانک مرکزی ژاپن برای کمک به شبکه مالی و بانکی این کشور سیاست‌های مالی جدیدی ازقبیل تزریق پول به بدنه اقتصاد کشور را در پیش گرفته است.

همین اقدام سبب رونق فعالیت در بورس توکیو شده است. ماه گذشته، بورس توکیو پررونق ترین فعالیت خود را در شش سال گذشته داشت و میزان مبادلات در بورس توکیو به بالاترین حد خود از سال دو هزار و هفت تاکنون رسید. به گفته مسئولان بورس توکیو، ارزش متوسط روزانه مبادلات در این مکان در ماه آوریل سی و چهار میلیارد و نهصد میلیون دلار بود که بالاترین رقم از فوریه سال دو هزار و هفت تاکنون بود.

ارزش کل مبادلات انجام شده در بورس توکیو در ماه آوریل، هفتصد و سی و سه میلیارد دلار بود که دویست و هفتادو نه درصد بیشتر از دوره زمانی مشابه در سال دو هزار ودوازده بود. کارشناسان اقتصادی می‌گویند ادامه دوره پررونق فعالیت برای بورس توکیو به وضع اقتصادی آمریکا و چین بستگی خواهد داشت.

با بهبود فضای سرمایه گذاری در ژاپن، سرمایه گذاران خارجی نیز با اقبال بیشتری به سمت بازارهای ژاپن روی آورده‌اند.

شرکت‌های سرمایه گذاری ژاپن نیز سرمایه های مردم را جذب و در بورس سرمایه گذاری می کنند. همه این اقدامات به رونق هرچه بیشتر بورس توکیو کمک کرده است.

کد خبر 212155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز