جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش تقاضا در آسیا با ۴۱ دلار افزایش طی دو روز گذشته به ۱۴۷۲ دلار در هر اونس رسید.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دنبال افزایش تقاضای فیزیکی در آسیا برای خرید طلا، بهای این فلز گرانب‌ها روز پنج‌شنبه (5 اردیبهشت) در بازارهای جهانی بیشترین رشد قیمت در بیش از یک هفته را تجربه کرد، و بالاترین رشد قیمتی در طی یک هفته را از اکتبر 2011 تاکنون رقم زد.

بهای جهانی طلا که در 16 آوریل به 1321 دلار در هر اونس یعنی پایین ترین رقم طی 2 سال گذشته سقوط کرده بود در معاملات روز پنج شنبه با 51 دلار افزایش به 1482 دلار در هر اونس رسید اما در روز جمعه این رقم رو به کاهش گذاشته و هم اکنون با 10 دلار کاهش به 1472 دلار در هر اونس رسیده است. در هر حال قیمت کنونی طلا نسبت به رقم 1431 دلاری روز چهارشنبه بالغ بر 41 دلار رشد داشته است.

ترکیه، یکی از بزرگترین خریداران طلا در جهان از جولای گذشته تاکنون، به دلیل افزایش تقاضای داخلی که ناشی از کاهش قابل توجه بهای طلا در هفته گذشته بوده، بیشترین طلای خود را در ماه آوریل خریداری کرده است.

 more نیمی از طلای صادراتی ترکیه به ایران صادر شد

بر اساس برخی گزارش‌ها این کشور پول انرژی وارداتی از ایران را به طلا می‌پردازد.

هجوم خریداران فیزیکی به بازار، که در راس آنها هند قرار دارد و پیش بینی‌ها در مورد افزایش واردات طلای هند در ماه جاری، عامل اصلی رشد بهای شمش طلا در آسیا عنوان شده است.

صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه 4 اردیبشهت اعلام کرد روسیه و ترکیه ذخایر طلای خود را در ماه مارس افزایش داده‌اند که همین مسئله موجب افزایش ارزش دارایی‌های این دو کشور تا پیش از سقوط اخیر قیمت طلا شده بود.

کد خبر 211113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز