پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات ایالت کالیفرنیا بدون توجه به هشدارها درباره تاثیر پهپادها بر حریم خصوصی امریکایی‌ها به میزان زیادی در این زمینه هزینه می‌کند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، بر اساس برآوردهای مقام‌های فدرال امریکا میزان هزینه واشنگتن در زمینه پهپادها در ۱۰ سال آینده معادل هزینه ۹۰ میلیارد دلاری در فعالیت‌های اقتصادی است.

سران ایالت کالیفرنیا امیدوارند که صنعت پهپادها مشاغلی را که به علت تعطیلی شرکت‌های هواپیمایی در این ایالت که زمانی یکی از مراکز صنعت هوافضا به شمار می‌رفت از دست رفته را مجددا احیا کنند.

اما به عقیده منتقدان، کالیفرنیا بدون در نظر گرفتن تاثیر پهپادها بر مردم و حریم شخصی آنان با سرعت بسیار زیادی در این زمینه پیش می‌رود.

جو دلاپلین از اعضای جنبش ضد پهپادی «انسر لس آنجلس» نیز با اشاره به این‌که پهپادها نمی‌توانند نیاز مردم به خدمات پزشکی و مواد غذایی را برطرف کنند گفت کالفرنیا باید در عوض در فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کند که با هدف کمک به مردم طراحی شده‌اند.

گروه‌های طرفدار حریم شخصی هشدار می‌دهند که استفاده از پهپادها نخستین گام به سوی نظارت بدون حکم در امریکا خواهد بود.

آن‌ها از قانون‌گذاران امریکایی خواسته‌اند برای حفاظت از جامعه امریکا با تصویب قوانین جدید، استفاده از پهپادها برای نظارت بدون دریافت حکم را غیرقانونی اعلام کنند.

اعمال فشار برای استفاده از پهپادها در امریکا با نظارت شدید پلیس این کشور در مناطق عمومی که در تلاش برای آن‌چه جلوگیری از اجرای حملات خوانده می‎شود صورت می‌گیرد همزمان شده است.

اداره مرکزی حمل و نقل هوایی امریکا (FAA) ماه فوریه اعلام کرد، از سال ۲۰۰۷ تاکنون، حدود هزار و چهارصد و بیست و هشت مجوز برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز امریکا صادر کرده است و بیش از ۱۰ هزار مجوز دیگر نیز در ۵ سال آینده صادر خواهد شد.

اداره امنیت داخلی امریکا نیز اعلام کرد پاسخ‌های گسترده‌ای از سوی فروشندگان بالقوه سازنده پهپادها دریافت کرده است و به سوی آزمایش‌های بیشتر این فناوری برای استفاده در «برنامه‌های ایمنی عمومی» به پیش می‌رود.

کارشناسان از واشنگتن به علت پیگیری تهاجمی یک برنامه پهپادی داخلی انتقاد کرده‌اند و می‌گویند این اقدام حقوق حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند و با سیاست خارجی پهپادها که در مناطق جنگی در خاورمیانه استفاده می‌شوند شباهت‌هایی دارد.

کد خبر 211002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز