شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل اولین نسخه‌های آزمایشی عینک هوشمند خود را به تعدادی از برنامه نویسانی که قبلاً برای دریافت آن ثبت نام کرده‌بودند، عرضه کرده‌ اما می‌گوید این افراد حق فروش و حتی قرض دادن این عینک‌ها به کسی را ندارند.

به گزارش تلگراف، گوگل در قراردادی که به صاحبان نسخه آزمایشی Google Glass فرستاده اجازه هرگونه فروش، اجاره یا قرض دادن دستگاه را از آن‌ها گرفته و می گوید اگر کسی به این قرارداد عمل نکند گوگل می‌تواند دستگاه را از طریق اینترنت غیرفعال کند.

یکی از برنامه‌نویسانی که این عینک را به تازگی دریافت کرده پیشتر آن را برای فروش در وب‌سایت eBay قرار داده اما بعد از اطلاع از این موضوع صفحه حراجی خود را بسته‌است. گفتنی‌است که این عینک در وب‌سایت eBay تا بیش از 90 هزار دلار پیشنهاد جذب کرده‌است.

این امر نگرانی بعضی از فعالان حقوق کاربران اینترنت در مورد کنترل نرم‌افزارها و سخت‌افزارها توسط شرکت‌های سازنده را برانگیخته‌است.

عینک گوگل دارای دوربینی 5 مگاپیکسلی و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌است. این عینک از طریق وای فای به اینترنت و از طریق بلوتوث به گوشی‌های اندروید متصل می‌شود. نمایشگری که جلوی چشم کاربر قرار می‌گیرد اطلاعات محیط اطراف را به وی نمایش می‌دهد. انتقال صوت هم از طریق لرزش جمجمه صورت می‌گیرد و دیگر خبری از هدفون‌های قدیمی نیست.

کد خبر 210058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز