همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از لغو تبصره ماده 9 آیین‌نامه اعطای مجوز فعالیت کارگزاران خبر داد.

علی‌ صالح‌آبادی در این باره توضیح داد: آیین‌نامه اعطای مجوز فعالیت کارگزار (در قالب شخصیت حقوقی) شانزدهم آذرماه 1383 در شورای بورس تصویب شد که به موجب آن اگر هیچ کدام از اعضای هیأت مدیره کارگزاری گواهی‌نامه مدیریت ارشد بازار نداشته باشند، مدیرعامل باید خارج از هیأت مدیره و از میان دارندگان گواهی‌نامه مذکور انتخاب شود. 

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، وی افزود: براساس تبصره این ماده هیأت مدیره سازمان می‌توانست تا فراهم شدن شرایط اجرای این مصوبه و حداکثر تا پایان سال 1384 با شروع فعالیت کارگزارانی که مدیرعامل معرفی شده آن‌ها دارای گواهی‌نامه نیست، موافقت کند به شرط آن که دست کم یک نماینده که دارای شرایط مقرر در ماده 12 قانون تأسیس بورس مصوب 1345 باشد به سازمان بورس معرفی کنند.

رییس سازمان بورس تصریح کرد: شورای‌عالی بورس مدت اجرایی این تبصره را تا پایان سال 1385 تمدید کرد و اکنون هیأت مدیره با توجه به اختیارات مندرج در ماده هفت قانون بازار اوراق بهادار، شرایط موجود و دیگر الزامات قانونی این تبصره را لغو کرد.

صالح‌آبادی افزود: براساس ماده 60 قانون بازار اوراق بهادار کشور، قانون تأسیس بورس مصوب سال 1345 و همه قوانین و مقررات مغایر دیگر نسخ شده است و به این ترتیب ماده 12 قانون تأسیس بورس مبنی بر معرفی نماینده دارای سه سال سابقه کارآموزی نزد یک یا چند کارگزار که در تبصره ماده 9 آیین‌نامه اعطای مجوز فعالیت کارگزار مورد اشاره قرار گرفته نیز نسخ شده است.

رییس سازمان بورس با اشاره به تعیین کارمزد معاملات اوراق بهادار در جلسه هفته گذشته هیأت مدیره یادآور شد: کارمزد معاملات اوراق مشارکت نیز تصویب شده است و به زودی اعلام می‌شود ولی تعیین کارمزد معاملات بورس فلزات به جلسات بعدی موکول شد.

صالح‌آبادی خاطر نشان کرد: دستورالعمل ثبت سفارش کالا در بورس فلزات نیز با هدف افزایش شفافیت معاملات، تنظیم روابط مشتریان و کارگزاران و سامان‌بخشیدن به ثبت سفارش‌ها به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس رسیده است که به‌زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 21003

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز