همشهری آنلاین: زمان تحویل آثار قرآنی به دبیرخانه هجدهمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهش‌های قرآن و عترت(ع) استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری اعلام شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید بابک فرزانه رئیس پژوهشکده قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص چگونگی برگزاری هجدهمین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق آیین نامه جامعی که در مهرماه 1390 به مناطق 18گانه و واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ شده است، این جشنواره در 21 رشته و 3 بخش مستقل شامل بخش پژوهشی (نرم افزار، وبلاگ، پایان نامه و مقالات قرآنی) بخش ادبیات دینی (داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، شعر، پویا نمایی، فیلم کوتاه، طراحی و عکس) و همچنین بخش آثار هنری (خط شکسته نستعلیق ـ نسخ ـ ثلث ـ نستعلیق، سیاه قلم، نقاشی خط، نقاشی، قالی بافی، مشبک، تذهیب، معرق) می‌شود، که توسط کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی گردآوری و به دبیرخانه جشنواره مرکزی ارسال خواهد شد.

وی یادآوری کرد: به منظور تسهیل در تحویل آثار، دبیرخانه مرکزی جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول تشکیل می‌شود و تمامی آثار دانشجویان، استادان و کارکنان از سراسر کشور از تاریخ یکم لغایت پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در واحد علی آباد گردآوری خواهد شد و پس از بررسی نسبت به ارسال هر بخش به دبیرخانه‌های تخصصی واقع در واحدهای آزادشهر، شاهرود، گرگان اقدام خواهد شد.

فرزانه در ادامه سخنانش اظهار داشت: با توجه به گسترش فعالیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه از جهت کمی و کیفی در این دوره از جشنواره کارکنان دانشگاه آزاداسلامی نیز می‌توانند در رشته‌های هنر، ادبیات دینی و پژوهش‌های قرآنی شرکت نمایند.

وی تصریح کرد: کلیه آثار هنری، ادبیات دینی و پژوهش‌های قرآنی در دبیرخانه‌های مربوطه پالایش و ظرف مدت 2 ماه داوری شده و برگزیدگان این دوره از جشنواره از طریق سایت تسنیم معرفی خواهند شد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت مشارکت افزایی دانشجویان و استادان و کارکنان در فعالیت‌های قرآنی با برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی و مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) زمینه حضور بیش از 250000 دانشجو و استاد را فراهم نموده است. این سطح از حضور همچنان به عنوان یک رویداد مهم دانشگاهی در صدر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

کد خبر 209800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز