همشهری آنلاین: کاندیدای احتمالی جبهه پایداری با بیان اینکه کاندیدای مطرح دولت به جای عرصه خدمت‌رسانی در سفرهای خارجی فعال بوده است، گفت: جشن امروز دولت همانند مدال دادن به برخی افراد و پهن کردن فرش قرمز برای آنهاست.

کامران باقری‌لنکرانی

کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص میتینگ انتخاباتی دولت که قرار است امروز در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی برگزار شود، اظهار داشت: بنده نمی‌دانم واقعا چه تصمیم و اراده‌ای برای برگزاری و یا عدم برگزاری جلسه امروز وجود دارد اما چیزی که درک می‌کنم این است که ما در شرایطی هستیم که تحریم سنگینی را تحمل می‌کنیم و هر نوع مخارجی که دولت متحمل می‌شود باید مخارجی باشد که به نوعی با منافع ملی ارتباط داشته باشد و مردم بویژه اقشار ضعیف از آن بهره‌مند شوند.

جشن امروز دولت همانند مدال دادن به برخی افراد است

لنکرانی تصریح کرد: اگر اینطور که می‌گویند جشن امروز میلیاردها تومان هزینه داشته باشد، روا نیست درحالی که برخی اقشار تحت فشار اقتصادی قرار دارند چنین هزینه‌هایی صورت گیرد.

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری درباره جنبه‌های سیاسی همایش امروز گفت: نکته بعدی این است که تقدیر از زحمات کارکنان دولت خوب است اما این تقدیر نباید پر هزینه باشد و به نوعی انجام شود که در آن منویات خاصی را دنبال کنند و از این رو این موضوع همانند مدال دادن به برخی افراد است.

افراد در مسند قدرت نباید برای یکدیگر فرش قرمز پهن کنند

وی ادامه داد: اگر کسی کارش خوب بوده و زحمت کشیده باشد، افتخاری نیست درحالی که قدرت در اختیارش است به وی «نشان» بدهند چراکه اگر خیلی خوب باشد، بعدی‌ها به آنها نشان خواهند داد، لذا کار درستی نیست وقتی افراد در مسند قدرت هستند به هم «نشان» بدهند، از یکدیگر تعریف کرده و فرش قرمز پهن کنند.

لنکرانی افزود: نباید خدمتگزاری به مردم را با هیچ چیز دیگری عوض کرد و یک لحظه از این خدمتگزاری را خرج کارهای دیگر کرد و این پیمانی است که خداوند متعال از امرا برای خدمتگذاری به مردم گرفته است.

لنکرانی به سوگند رئیس جمهور برای اجرای قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: توقع مردم نیز همین است و اگر خلاف این اتفاق بیفتد، پیش مردم و خداوند متعال به عنوان امتیاز مثبت تلقی نخواهد شد.

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در خصوص میزان رای‌آوری گزینه جریان انحرافی در انتخابات اظهار داشت: تلقی غلطی پیش آمده و برخی خیال می‌‌کنند اگر مردم به آنها اقبالی دارند به این معناست که اگر هر کاری انجام دهند، مردم گوش می‌کنند؛ برخی می‌گویند فلان کاندیدا 35 درصد آرا دارد و یک کاندیدای دیگر نیز 25 درصد رای دارد و حساب می‌کنند آنها روی هم 60 درصد رای خواهند داشت و فکر می‌کنند دیگر به پاستور می‌روند.

کاندیدای مطرح دولت به جای عرصه خدمت‌رسانی در سفرهای خارجی فعال بوده است

وی تاکید کرد: این نوع تحلیل‌ها از یک نوع ساده‌انگاری و عدم شناخت عمیق جامعه برخوردار است؛ واقعیت این است ذائقه بسیاری از مردم و اقشار متوسط رو به پائین از خدمت‌رسانی دولت نهم و دهم شیرین است و قدردان زحمات دولت هستند، اما به این معنی نیست که هر کس را دولت معرفی کند، مردم به عنوان کاندیدا به وی اعتماد کنند و رای دهند بلکه اتفاقا این وقتی خود را بیشتر نشان می‌دهد که کاندیدایی که گفته می‌شود برخی در حاشیه دولت به دنبال وی هستند تا او را به عنوان نامزد خود معرفی کنند، کاندیدایی است که در صحنه‌های خدمت‌رسانی حضور چشمگیری نداشته است و عمدتا در سفرهای خارجی، تشریفات، کنفرانس‌های مطبوعاتی و عرصه‌هایی که کمتر با خدمت‌رسانی به مردم تحت فشار مربوط بوده، همراهی کرده است.

لنکرانی افزود: برداشت بنده این است که عموم مردم صرفاً به توصیه افراد توجه نداشته و فردی که در حال حاضر به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح است این ظرفیت را ندارد که بتواند اعتماد حامیان دولت را جلب کند، چرا که اعتماد آنها به تلاش بی‌مزد و منت و معطوف به مردم با نگاه خدمتگزاری بوده است نه اعتماد به کسی که خود را در مقام اشاعه افکار واخورده اومانیستی قرار داده‌ است.

کد خبر 209769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز