سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: ضوابط و شرایط برگزاری امتحانات خرداد ماه کلیه مقاطع تحصیلی، هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش، مدارس بزرگسال و آموزش از راه دور اعلام شد.

بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش شهر تهران امتحانات پایه‌های اول تا سوم ابتدایی از اول تا 6 خرداد و امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم این مقطع نیز از اول تا 10 خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

همچنین دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم راهنمایی شهر تهران نیز از اول تا 23 خرداد ماه امتحان داده و امتحان دروس جغرافی پایه اول و عربی پایه دوم به صورت هماهنگ استانی گرفته می‌شود.

بر اساس بخشنامه امتحانات، زمان برگزاری امتحانات نوبت دوم و نیمسال (خرداد ماه 86) پایه‌های اول و دوم متوسطه، دبیرستانها و هنرستانهای روزانه فنی و حرفه‌ای، کاردانش، مدارس بزرگسال و آموزش از راه دور باید همانند برنامه امتحانات نهایی کلاس سوم شاخه نظری شروع شده و پایان یابد و در مورد دانش‌آموزان سال سوم، دروس غیرنهایی استثنا بوده و لذا برگزاری امتحانات این دروس بعد از تاریخ فوق، بلامانع است.

گفتنی است، آن دسته از دانش‌آموزان دبیرستانهای بزرگسال که متقاضی ادامه تحصیل در دبیرستانهای روزانه هستند باید حتماً از دروس انتخابی نمره قبولی کسب کرده باشند و دانش‌آموزان دبیرستانهای روزانه‌ای که شرایط تحصیل در این دبیرستانها را از دست داده‌اند و برای ادامه تحصیل به دبیرستانهای بزرگسال مراجعه می‌کنند، در صورت به حد نصاب نرسیدن نمره درس انتخابی در دوره روزانه باید در دبیرستان بزرگسالان دروس مذکور را انتخاب کنند.

بر اساس این دستورالعمل امتحانات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، امتحان درس زبان‌های غیرانگلیسی (فرانسه و آلمانی) پایه اول و دوم متوسطه نیز، 10:30 شنبه، 30 اردیبهشت ماه در آموزشگاه محل تحصیل دانش‌آموزان و با سؤالات هماهنگ، برگزار می‌شود.

همچنین امتحان درس تعلیمات دینی (3) و قرآن، ادیان الهی، اقلیتهای دینی (زرتشتی، ارامنه، آشوری، کلیمی) سال سوم رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای، اول خرداد ماه همزمان با درس تعلیمات دینی و قرآن (3) در حوزه‌های اجرا برگزار می‌شود.

بر اساس تبصره یک ماده 5 آیین‌نامه آموزشی بزرگسالان، ارائه دروس کارگاهی آزمایشگاهی و عملیات میدانی شاخه فنی و حرفه‌ای این دوره به صورت غیرحضوری است، بنابراین موارد مذکور شامل دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد و بزرگسالان فنی و حرفه‌ای نمی‌شود.

امتحان تعلیمات دینی و قرآن(3) سال سوم روزانه و بزرگسالان و داوطلبان آزاد اقلیت ادیان الهی رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز به صورت نهایی، اول خرداد ماه 86 در حوزه‌های امتحان نهایی برگزار شده و بر اساس مواد 89 و 64 آیین‌نامه آموزشی دوره روزانه و ماده 64 آیین‌نامه آموزشی دوره روزانه و بزرگسالان، غیبت غیرموجه در امتحان نهایی به منزله نمره «صفر» در آن امتحان است.

بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در سال دوم متوسطه که متقاضی شرکت در امتحان تغییر رشته هستند، می‌توانند خرداد ماه در امتحان تعدادی از دروس و شهریور ماه در امتحان دروس باقیمانده شرکت کنند یا این که خرداد یا شهریور ماه، در امتحان تغییر رشته کلیه دروس در یک نوبت، بر اساس ضوابط مندرج در بندهای «1ـ 112» تا «7 ــ112» آیین‌نامه آموزشی دوره روزانه شرکت کنند.

شایان ذکر است، دانش‌آموزان سال دوم رشته علوم تجربی دوره روزانه که متقاضی تغییر رشته به ریاضی ــ فیزیک هستند، در صورتی که از دروس پیش‌نیاز فیزیک (2) و آزمایشگاه، شیمی (2) و آزمایشگاه، ریاضی (2) و هندسه یک نمره قبولی کسب کرده باشند، نیاز به امتحان تغییر رشته ندارند و درس آمار و مدلسازی سال دوم رشته ریاضی فیزیک را باید در تابستان سال سوم بگذرانند.

همچنین امتحانات نیمسال دوم مراکز پیش‌دانشگاهی روزانه و بزرگسالان، از شنبه 22 اردیبهشت تا 5 تیر ماه برگزار می‌شود و همچنین امتحان درس زبانهای غیرانگلیسی (فرانسه ــ آلمانی) در نیمسال دوم روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه و جبرانی، پنجشنبه 17 خرداد ماه ساعت 10:30 صبح با سؤالات هماهنگ در مرکز پیش‌دانشگاهی محل تحصیل دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

کد خبر 20966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز