سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین:‬ حدود بیست هزار تن سه شنبه 11 اردیبهشت در پایتخت روسیه، به‌مناسبت روز جهانی کارگر تظاهرات کردند و از دولت خواستار "اجرای عدالت، مبارزه با گرانی و جلوگیری از غارت اموال مردم توسط سرمایه داران" شدند

به گزارش ایرنا در این مراسم، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه طی سخنانی با اشاره به "ضرورت احیای مجدد شوروی سابق" گفت: ملل مبارز جهان نیز خواستار بازگشت عظمت و قدرت شوروی هستند و مردمان کشورهای عربی و آمریکای لاتین از این خواسته حمایت می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از روابط دولت روسیه با آمریکا، حضور نیروهای آمریکایی در عراق را شکست خورده نامید و گفت: سربازان آمریکایی بالاخره از عراق متواری خواهند شد.

رهبر حزب کمونیست روسیه خواستار تلاش هواداران این حزب برای حفظ سمبلها و علایم کمونیسم شد و با اشاره به برداشتن مجسمه "سرباز شوروی" در پایتخت استونی، برخی اقدامات دولت روسیه را مشوق کشور استونی برای این اقدام ارزیابی کرد.

زوگانف افزود: اگر همفکران روس دولت استونی برای بیرون آوردن اجساد ‪ ۴۰۰‬شخصیت معروف شوروی و کمونیسم از دیوار کرملین مسکو و یا خاکسپاری جسد مومیایی "لنین" ، افکاری در سر نداشتند، دولت استونی چنین جسارتی انجام نمی داد.

وی حضور فعال حزب کمونیست در انتخابات آینده دوما و ریاست جمهوری روسیه را یک هدف مهم خواند و گفت: کمونیستها خواهند توانست یک سوم ارا در این انتخابات را بخود اختصاص دهند.

رهبر حزب کمونیست روسیه همچنین از سیاستهای دولت این کشورانتقاد کرد.

تظاهرکنندگان در حالیکه پرچمهای سرخ منقش به داس و چکش در دست داشتند در شعارهای خود، خواستار آموزش و پرورش رایگان، مبارزه با گرانی مسکن و کالاها، جلوگیری از غارت اموال مردم توسط سرمایه داران و اجرای عدالت اجتماعی از سوی دولت شدند.

آنها همچنین پرچم کشورهایی نظیر بلاروس و ونزوئلا را حمل می‌کردند و تصاویر لنین و استالین را دردست داشتند.

ماموران پلیس ، بر حفظ نظم در تظاهرات امروز کمونیستها نظارت داشتند.

اعضای اتحادیه‌های کارگری روسیه نیز امروز جدای از کمونیستها، تظاهرات بزرگی را بمناسبت روز جهانی کارگر در مسکو برگزار کردند.

کد خبر 20950

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز