دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری ساربان از روز جمعه 23 فروردین ماه به مدت 18 روز میزبان نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان خط منقش خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه گروهی "خط منقش" با حضور 10 هنرمند و بیش از 20 اثر در اولین ماه از فصل بهار گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه 23 فروردین 92 از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 9 اردیبهشت ادامه دارد.

پیمان پیروی، علیرضا جوادی، روح اله حسین زاده، هادی روشن ضمیر، علیرضا سعادتمند، غلامحسین فرخ نسب، عظیم فلاح، علی گنجی، مهرداد مشهور و سعید نقاشیان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نقاشیخط به دنبال تحول جهانی در سیر هنر برای استفاده ازالمان های ملی و بومی فرهنگ ایران شکل گرفت که در این مسیر خوشنویسان و نقاشانی که مکتب سقاخانه را به عنوان شاخصه فضای هنری خود برگزیده بودند را می‌توان جزء پیشگامان این رشته جدید هنری دانست.

هنرمندان همدل در این نمایشگاه عمدتا از فضای خوشنویسی سنتی به فضای نقاشیخط راه یافته اند و بر این اعتقادند که در آثار نقاشیخط هندسه حروف و ترکیب بندی های سنتی به عنوان پایه های اصلی نقاشیخط مطرح است.

نمایشگاه «خط منقش» عصر جمعه 23 فروردین ماه از ساعت 16 تا 20 گشایش می‌یابد.

علاقمندان می‌توانند از 23فروردین تا 9 اردیبهشت ماه همه روزه به جز سه‌شنبه ها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 8- 88504226 تماس بگیرند.

کد خبر 207929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز