شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی مشاور شهردار تهران با آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله جوادی آملی

 در این جلسه عملکرد شهرداری تهران در حوزه ساخت مساجد، برگزاری همایش کارآمدی دین در اداره جامعه و توسعه فضاهای فرهنگی تشریح شد. همچنین دستاوردهای همایش کارآمدی دین در اداره جامعه، ساخت مسجد در 200نقطه از پایتخت، پروژه ساخت گلدسته مساجد، توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی و طرح نسیم بهشت در این جلسه بررسی شد.

آیت‌الله جوادی آملی پس از استماع گزارش عملکرد شهرداری تهران در حوزه معارف دینی تصریح کرد:
در اداره شهرها و کشورها باید به سه اصل جهان‌داری و جهان‌دانی و جهان‌آرایی توجه کنیم. این سه هم به درد سازمان ملل می‌خورد که با آن جهان را اداره کنند، هم به درد یک کشور می‌خورد که با آن کشور را مدیریت کنند و هم به درد شهرداران شهرها می‌خورد که با آن یک شهر را بسازند، آباد کنند و اداره کنند. منتها ما باید جهانی فکر کنیم و محلی عمل کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری همایش کارآمدی دین در اداره جامعه گفت: امروز اسلام توانسته است در کشور ما موفق باشد و الگوی موفقی ارائه کند. آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: کشور ما دارای ذخایر و نعمت‌های فراوانی است. با وجود با برکت نظام مقدس اسلامی، منابع طبیعی و ذخایر طبیعی نفت و گاز، نیروی انسانی جوان و متخصص باید به جایگاه رفیعی در جهان برسیم؛ همانطور که کشورهای اروپایی توانسته‌اند به پیشرفت، آبادانی و رفاه برسند درصورتی که هرگز از داشته‌های ما برخوردار نیستند. ایشان تصریح کرد: عملکرد شهرداری تهران نشان می‌دهد که این مجموعه از دین، خرد جمعی و هوش برای تحقق پیشرفت و عدالت بهره گرفته و این بسیار رضایت‌بخش است. این مسیر و مدیریت همراه با خرد درصورت تداوم باعث پیشرفت‌هایی خواهد شد.

کد خبر 205445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز