چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

کلسترول بالای خون یکی از عارضه‌هایی است که نتیجه مستقیم عادات غذایی بد و رعایت‌نکردن رژیم‌های غذایی و توصیه‌های طبیعت‌درمانگران در پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر است.

هفت ضد کلسترول

 غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس، پیتزا، مواد لبنی پرچرب، انواع شیرینی‌جات، کلوچه، کیک، انواع سس‌های مایونز وروغن‌های حیوانی، روغن نباتی جامد و کره، دل، جگر، قلوه، مغز وگوشت‌های پرچرب ازجمله مواد غذایی‌ای هستند که استفاده مداوم از آنها باعث بالا رفتن کلسترول خون و در نتیجه تصلب شرایین و انواع بیماری‌های دیگر می‌شود. در مقابل اما طبیعت‌درمانگران براساس پژوهش‌های خود نشان می‌دهند که اندازه کلسترول کسانی که در سبد غذایی خود از غلات کامل، میوه و سبزیجات زیادی مصرف می‌کنند بسیار کمتر است. اما هفت نسخه متخصصان تغذیه و طبیعت‌درمانگران برای مبارزه با کلسترول بالا به این شرح است:
مصرف پیاز، سیر، ذرت شیرین، لوبیا سبز، لوبیاهای خشک و حبوبات دیگر به‌خاطر فیبرهای موجود در لوبیاها و نقش آنها در کاهش میزان کلسترول نخستین پیشنهاد است.
پیشنهاد دیگر مصرف روزانه هویج است که درکاهش کلسترول بد خون (ldl) مؤثر است. سومین پیشنهاد مصرف نان سبوس دار است که از آرد کامل تهیه شده است.
مصرف جو دو سر به‌دلیل دارا بودن فیبرهای حلال و سویا که سرشار از چربی‌های مفید، فیبرها و استرول است پیشنهاد چهارم طبیعت‌درمانگران است. استفاده از روغن زیتون، روغن کانولا، روغن آفتابگردان، مارگارین غیرهیدروژنه، روغن کتان، روغن سویا و کره بادام زمینی به جای انواع روغن‌های نباتی جامد و کره‌ها پیشنهاد مهم دیگر طبیعت‌درمانگران برای افرادی است که می‌خواهند قلبی سالم داشته باشند. از مصرف میوه‌هایی چون سیب، پرتقال، گلابی، موز و میوه‌های خشکی مثل انجیر، آلوخشک و زردآلوی خشک نیز برای کنترل کلسترول خون نباید غافل شد. هفتمین پیشنهاد طبیعت‌درمانگران برای داشتن قلبی سالم مصرف بادام، گردو و دانه‌هایی مثل کنجد و تخم آفتابگردان است چراکه پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف چند مشت از این دانه‌ها و مغزها در هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان 25درصد کاهش می‌دهد.

کد خبر 205193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز