گروه شهری: در جلسه علنی شورای شهر از سوی معاون مالی اداری شهرداری تهران خبر پرداخت تمامی مطالبات شهرداری تهران به پیمانکاران اعلام شد.

 وی با اعلام اینکه همه مطالبات تا پایان سال 90پیمانکاران شهرداری، تسویه می‌شود گفت: بدهی شهرداری به پیمانکاران و مردم حدود 1100میلیارد تومان بود که در برخی موارد تسویه بدهی‌ها 20سال معطل مانده بود اما از اوایل سال و با تأکید مدیریت شهری، برنامه‌ریزی جدی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران تا پایان سال 90انجام شد.

تقدیر از برگزار‌کنندگان نمایشگاه یاد یار مهربان

دیروز معصومه‌آباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بابت برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان قدردانی کرد و گفت: این نمایشگاه بیانگر تعامل و همکاری بین بخشی میان متولیان فرهنگ کتاب و کتابخوانی بود. وی افزود: این نمایشگاه برخلاف دوره‌های قبل از لحاظ کمی و کیفی مطابق با شاخص‌های استاندارد نمایشگاهی برگزار شد و رضایتمندی ناشرین، معلمین و مسئولان فرهنگی مدارس را به‌دنبال داشت. دیروز همچنین احمد مسجد جامعی، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر از سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران بابت برگزاری مسابقه پلاک طلایی تقدیر کرد و گفت: باید به‌دنبال تقویت نگاه معمارانه و زیبایی‌شناسانه به سیما و منظر شهر باشیم. در این باره مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز از شهرداری‌ها خواست که تنها به طول و عرض و ارتفاع ساختمان‌ها نپردازند بلکه کیفیت ساخت‌وساز نیز مهم است. وی اظهار امیدواری کرد تا با تدوین ضوابط و استانداردهای لازم از سوی معاونت شهرسازی دیگر شاهد ساخت‌وساز ساختمان‌هایی نظیر بانک مرکزی و وزارت نیرو نباشیم.

انتقاد از نحوه اجرای طرح تفصیلی شهر تهران

دیروز هنگامی که از سوی حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران بابت صدور مجوز ساخت بنایی در بالای پارک جمشیدیه برخلاف ضوابط و مقررات شهرسازی انتقاد شد، حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای شهر از لغو مجوز ساخت این بنا خبر داد و گفت: دیروز شهردار منطقه یک به همراه فرماندار شمیران از این نقطه بازدید کردند و شهردار منطقه نیز دستور توقف کار را داد. بنابراین گزارش، شکیب همچنین از لزوم اداره شهر براساس اصول علمی طرح تفصیلی سخن گفت و افزود: بهتر است در بحث شهرسازی از خرد جمعی و نظر استادان برجسته ایرانی که اعتبار جهانی دارند استفاده شود؛ حتی می‌شود در این‌باره اتاق فکری تشکیل داد تا به جای جفا در حق شهر به‌نحوی مناسب از شیوه صحیح شهرسازی دفاع شود.

نظر مهدی چمران اما خلاف نظر رئیس کمیسیون عمران بود؛ وی تأکید کرد: ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی یک کتابچه است بنابراین با ملاحظه یکی دو مورد اشکال نباید اساس طرح زیر سؤال برود. به گفته چمران قرارشده در یکی دو مورد اشکال موجود در طرح تفصیلی، نظر شورای شهر رعایت شود؛ مثلا گودبرداری 100درصد با نظر شورای شهر به 60درصد تقلیل یافته است. دیروز همچنین لایحه اخذ مجوز مشارکت در تأمین و اجرای تأسیسات آب شرب و خام و نیز تأسیسات فاضلاب محدوده منطقه 22در شورای شهر بررسی شد و به تصویب رسید.

براساس این طرح با مشارکت شهرداری تهران و شرکت آبفای تهران ظرف پنج سال آینده یعنی تا پایان سال 96 آب شرب منطقه 22 از سد کرج تأمین خواهد شد ضمن اینکه شبکه فاضلاب این منطقه نیز راه‌اندازی خواهد شد.بعد از آنکه حبیب کاشانی گفت چون شهرداری تهران دراین طرح همه هزینه‌ها و آورده زمین را رأسا تأمین می‌کند بنابراین سرمایه‌گذاری مشارکتی دراینجا معنی ندارد، اعضای کمیسیون عمران شورای شهر نظیر شکیب و ابتکار از اثرات زیست‌محیطی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری این طرح دفاع کردند.

کد خبر 205149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز