همشهری آنلاین: رئیس اورژانس تهران گفت: ۲۵۰ نیروی اورژانس تهران با استفاده از ۸۵ دستگاه آمبولانس و پنج اتوبوس آمبولانس در مناطق پر تردد و حادثه‌خیز تهران سه‌شنبه 22 اسفند ماه در حالت آماده‌باش هستند و همین آماده‌باش سه‌شنبه 29 اسفند ماه هم تکرار می‌شود.

به گزارش فارس، هوشنگ فولادی با بیان این مطلب افزود: امسال با توجه به اینکه سه‌شنبه آخر سال، یک روز قبل از سال تحویل است، عده‌ای از جوانان و نوجوانان ممکن است اقدامات چهارشنبه آخر سال خود را سه‌شنبه 22 اسفند ماه انجام دهند به همین خاطر اورژانس تهران تمام امکانات و تجهیزات خود را برای چهارشنبه آخر سال هم در دو تاریخ 22 و 29 اسفند ماه به کار می‌گیرد و در این روز در حالت آماده‌باش است.

وی گفت: البته امیدواریم همین دوگانگی باعث کاهش حوادث و آسیب‌های نوجوانان و جوانان نسبت به سال‌های گذشته شود و شاهد خیابان‌های خلوت و حوادث کمتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

فولادی افزود: طی سال‌های گذشته هر سال شاهد کاهش تعداد آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال بوده‌ایم، به طوری که در سال 88 تعداد آسیب‌دیدگان شهر تهران 100 نفر بود، در سال 89 به 80 نفر کاهش یافت و سال گذشته به 65 نفر کاهش یافت.  سال 90 دو نفر قطع عضو داشتیم که به علت انفجار نارنجک دچار قطع انگشتان دست شدند، سال 89 نیز دو نفر قطع عضو داشتیم که یکی از آنها دست خود را از آرنج از دست داد.

رئیس اورژانس تهران افزود: سال 90 و تقریباً هر سال 50 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال افرادی هستنند که دچار سوختگی می‌شوند و اکثر سوختگی‌های شدید به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری تهران منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه برای اقدامات پیشگیرانه همکاری و تعامل خوبی با نیروی انتظامی داریم و با توجه به کشف و جمع‌آوری یک محموله بزرگ چند تنی مواد مخترقه امیدواریم امسال شاهد کاهش بیشتر حوادث چهارشنبه سوری باشیم.

کد خبر 205102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز