همشهری آنلاین: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه یک نفر از سه گزینه معرفی شده این جبهه برگزیده خواهد شد، گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری با این یک نفر می‌تواند در گفتگو با اضلاع دیگر اصولگرایی وارد تعامل شود که امیدوارم نتیجه این تعامل مثبت باشد.

به گزارش مهر، حبیب‌الله عسگراولادی از وحدت و همگرایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک تکلیف نام برد و گفت: طبیعی است برای ائتلاف، هر یک از اضلاع باید نامزد مورد علاقه خود را داشته باشد تا بتواند در گفتگوهای ائتلاف شرکت کند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با اشاره به معرفی سه نامزد از سوی جبهه پیروان تصریح کرد: قاعدتاً از میان باهنر، متکی و آل اسحاق یک نفر برگزیده خواهد شد. جبهه با این یک نفر می‌تواند در گفتگو با اضلاع دیگر اصولگرایی وارد تعامل شود که  امیدوارم نتیجه این تعامل مثبت باشد.

وی با بیان اینکه «جبهه پیروان خط امام و رهبری و ائتلاف سه‌گانه تابع نظرات جامعتین هستند و از این منظر هیچ مشکلی وجود ندارد.» در مورد ساز و کار وحدت گفت: تعامل با دیگر اصولگرایان انجام‌شدنی بوده و نتیجه نهایی در مورد تعامل کامل اصولگرایان انشاءالله اعلام خواهد شد؛ اما در خصوص ساز و کار حقوقی برای رسیدن به نامزد نهایی هنوز فرمول نهایی برای آن ارائه نشده است و در حال بررسی همه‌جانبه هستیم.

عسگراولادی با بیان اینکه مشروعیت مردمی سیاسی فتنه‌گران زیر سئوال رفته است، گفت: فتنه‌گران در شرایط کنونی جایی در انتخابات آینده بر اساس قوانین و مقررات ندارند اما جریان اصلاح‌طلبی که موقعیت خود را منزه از فتنه اعلام کرده و یا از سران فتنه که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند تبری جسته است یک ضلع رقابت است کما اینکه در انتخابات مجلس نهم این ضلع به رسمیت شناخته شده بودند و در انتخابات شرکت داشتند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، فتنه و انحراف را همچون دو لبه قیچی دانست که مشروعیت نظام و نیز رأس اصلی قدرت یعنی ولایت‌فقیه را با راهبرد سرویس‌های امنیتی غرب هدف قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته شورای نگهبان که مسئولیت صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام را بر عهده دارد قطعاً در احراز صلاحیت نامزدها دقت کافی مبذول می‌دارد؛ ما هم باید تابع این دقت‌های قانونی باشیم.

وی افزود: عناصر فتنه و انحراف در انتخابات آینده نامزد نخواهند داشت مگر صلاحیت حقیقی نامزدی احراز شود و بی‌شک باید دقت کرد هر نامزدی را که صلاحیت او احراز شود نباید به او برچسب فتنه و انحراف بزنیم؛ اگر این کار را بکنیم مفهومش این است که شورای نگهبان صلاحیت یک منحرف یا فتنه‌گر را تأیید کرده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، تقوای سیاسی نخبگان و مسئولان را پرهیز از ستیز و دروغ دانست و گفت: تقوای سیاسی یعنی به هم ظلم نکنیم، انصاف و عدالت را در رقابت‌ها رعایت کنیم و یک رقابت قانونمند و اخلاقی داشته باشیم.

عسگراولادی همچنین خاطرنشان کرد: تقوای سیاسی آن است که روحیه امید در مردم را زنده نگه داریم و از دمیدن روح بدبینی در فضای جامعه پرهیز کنیم، از طراحی‌های دشمن غفلت نکنیم و مسائل مهم را از اهم تشخیص دهیم. در مهار و خاموش کردن آتش‌افروزی‌های سیاسی و جناحی کوشش نماییم و اصلاح ذات‌البین کنیم.

کد خبر 204645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز