همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه تهران به جزئیات و ضوابط پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان مشروطی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه اشاره کرد.

سیدمهدی قمصری در گفتگو با مهر، در این باره اظهار داشت: طبق آیین نامه آموزشی، سه یا چهار ترم مشروطی مداوم در مقطع لیسانس محرومیت از تحصیل به دنبال دارد که برای تمام دانشجویان لازم الاجراست اما در آیین نامه جدید کارشناسی تنها با سه ترم مشروطی دانشجو محروم از تحصیل تلقی می‌شود.

وی در خصوص مشروطی دانشجویان کارشناسی ارشد، اظهار داشت: دانشجویان کارشناسی ارشد با دو ترم مشروطی، از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات کمیسیون موارد خاص در خصوص رسیدگی به مشکلات دانشجویان مشروطی، اظهار داشت: کمیسیونهای موارد خاص این اجازه را دارند که با بررسی علل مشروطیهای مداوم دانشجویان و تشخیص مورد خاص بودن، معمولاً یک نیمسال را اجازه تحصیل به دانشجویان دهند اما بیش از این مدت از حوزه اختیارات دانشگاه خارج می شود و موضوع در کمیسیون موارد خاص استان تهران یا مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران، هیچ دانشجویی با سه ترم مشروطی در مقطع کارشناسی ارشد حق دانش آموختگی ندارد مگر اینکه کمیسیون مرکزی وزارت علوم این اجازه را بدهد.

قمصری اضافه کرد: اگر دانشگاه مورد خاص بودن مشروطی دانشجوی کارشناسی ارشد را تشخیص دهد و نظر کمیسیون موارد استانی هم مثبت باشد، موضوع برای کمیسیون موارد خاص مرکزی ارسال می شود.

وی در خصوص علتهایی که ممکن است دانشجویان مشروطی بر اساس آن بار دیگر اجازه تحصیل یابند، گفت: حادثه، طلاق، ورشکستگی، فوت نزدیکان، اتفاقاتی که برای دانشجو رخ دهد، بیماری و سایر موارد که قابل ریسک کردن نیست و ممکن است این موارد برای هر انسانی رخ دهد شامل مشروطی مجاز به ادامه تحصیل می شوند.

این مقام مسئول دانشگاه تهران درباره این موضوع که برخی دانشجویان از ضوابط و شرایط مشروطی در مقطع فوق لیسانس بی اطلاع هستند و پس از اتفاق افتادن مشروطی از این ضوابط مطلع می شوند، تاکید کرد: این دلائل از سوی دانشجوی کارشناسی ارشد برای دانشگاه مورد قبول نیست.

کد خبر 203017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز