همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه در سال‌روز تولد 78 سالگی خود قرار دارد، گفت: در حال حاضر یک چهارم تولید علم ایران مربوط به دانشگاه تهران است.

به گزارش مهر، دکتر فرهاد رهبر شنبه 14 بهمن ماه در حاشیه اولین پژوهش بازار دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه در سالروز تولد خود اقدام به برگزاری این پژوهش بازار کرد، گفت: دانشگاه تهران در بهمن ماه 1313 متولد شد و یکشنبه 15 بهمن ماه سالروز 78 سالگی خود را جشن می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه سالروز این تولد در دهه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: از 87 سال عمر این دانشگاه 45 سال آن در قبل از انقلاب و 33 سال آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی تعداد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را 250 هزار دانشجو ذکر کرد و افزود: 90 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در 33 سال پس از انقلاب اسلامی بوده است و تنها 10 درصد این دانشجویان در 45 سال قبل از انقلاب فارغ‌التحصیل شدند.

وی با اشاره به برگزاری اولین پژوهش بازار دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تهران گفت: در این نمایشگاه در حال حاضر 90 دستاورد عرضه شده است که تا پایان برگزاری این پژوهش بازار 130 محصول تجاری سازی شده عرضه خواهد شد.

رشد علمی دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به رتبه‌های علمی ایران در تولید علم خاطرنشان کرد: براساس رتبه‌بندی‌های جهانی ایران در سال 2013، 2.127 تولید علم دنیا را داشته است که یک چهارم این میزان سهم دانشگاه تهران است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌های اجرایی شده در این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکترا در جهت شناسایی و رفع نیازهای کشور است، یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مد نظر قرار گرفت و در این راستا بر این باور بودیم که اقتدار و استقلال کشور در گرو اقتدار علمی است.

تعداد پایان‌نامه‌های دانشگاه تهران

رهبر با اشاره به موفقیت اخیر کشور در زمینه ارسال موجود زنده به فضا یادآور شد: دستاوردهای ایران در حوزه نانو، بیو و سلول‌های بنیادی ناشی از فعالیت محققان در دانشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تعداد پایان‌نامه‌های دفاع شده این دانشگاه در هر سال اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه توانسته سالانه از 6 هزار پایان نامه در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا دفاع کند.

کد خبر 199834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز