مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین توریست فضایی جهان برای سفر به مریخ ضرب‌العجلی پنج ساله تعیین کرده تا در سال 2018آغازگر سفر به مریخ باشد.

بر اساس گزارش دیسکاوری، دنیس تیتو بنیانگذار مولتی‌میلیونر انجمن Inspiration Mars و اولین توریست فضایی که در سال 2001 با صرف 20 میلیون دلار کمی بیش از یک هفته از زندگی خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت کرد، طرحی را برای آغاز تلاشی پنج‌ساله برای سفر به مریخ ارائه کرده‌است.

وی قصد دارد برای اجرای طرح مریخی‌اش از تکنولوژی شرکت SpaceX و راکت فالکون این شرکت که دردست تکمیل است، استفاده کند و قرار است فضاپیمای این ماموریت نیز کپسول دراگون همین شرکت باشد.

به دلیل محدودیت پنج ساله برای تولید تجهیزات مناسب انجام چنین سفر پرمخاطره‌ای از بسیاری از جوانب و جزئیات آن چشم‌پوشی خواهد شد، برای مثال از تجهیزات ایمنی کنونی در این سفر استفاده شده و قرار نیست فضاپیما بر روی مریخ فرود بیاید و یا در مدار آن حرکت کند. قرار است در این ماموریت فضاپیما به مریخ پرواز کرده، به آن نزدیک شده و دوباره به زمین بازگردد.

بر اساس برنامه تیتو، ماموریت در ژانویه سال 2018 ، زمانی که زمین و مریخ نسبت به یکدیگر در موقعیت مناسبی قرار دارند، آغاز شده و برای 501 روز ادامه پیدا خواهد کرد. سفر 501 روزه فضایی می‌تواند مشکلات روانی و فیزیکی زیادی برای فضانوردان به بار بیاورد ،‌مشکلاتی که دانشمندان تلاش کرده اند از طریق انجام آزمایش‌های مختلف به آنها پی‌ ببرند،‌مشهورترین این آزمایش‌ها آزمایش شبیه سازی مریخ 500 بود، اما متخصصان بر این باورند تاثیرات فیزیکی چنین سفر طولانی قابل شبیه سازی نخواهد بود.

کد خبر 202828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز