همشهری ورزشی: تصاحب سومین جام قهرمانی در کمتر از یک ماه شاهکار مشترکی از صباباتری و مهران شاهین‌طبع در بسکتبال کشور بود.

کمتر تیمی را به یاد داریم که توانسته باشد در یک فصل به چنین موقعیتی برسد. لیگ برتر کشور، لیگ غرب آسیا و لیگ برتر تهران سه میدانی بودند که صباباتری جام قهرمانی را به خود اختصاص داد و حالا همه نگاه‌ها به جام چهارم است، جامی که ارزش و اعتبارش بیش از جام‌های دیگر است؛ جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا که فتح آن بی‌تردید نام این باشگاه، بسکتبال ایران و مهران شاهین‌طبع جوان را به تاریخ پیوند می‌زند. با گذشت 24 ساعت از قهرمانی در لیگ برتر تهران با سرمربی صباباتری همکلام شدیم.

  • خسته نباشید؟

ممنونم، باور کنید 12 ماه سال را درگیر مسابقات و تمرین بودیم و حالا نیاز به یک ماه استراحت داریم.

  • پس تکلیف بازی‌های باشگاه‌های آسیا چه می‌شود؟

البته الان امکان استراحت برای ما به دلیل حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا فراهم نیست و ضمن اینکه برای همین بازی‌ها هم با کمبود وقت روبرو هستیم.

  • با توجه به درگیری بازیکنان با تمرینات تیم ملی، برای شروع تمرینات صباباتری چه برنامه‌ای دارید؟

باید هر چه سریع‌تر تمرینات را با بازیکنان خودمان و یاران کمکی آغاز کنیم. باشگاه در این زمینه مذاکراتی را با آقای مشحون انجام داده که توافقاتی هم حاصل شد.

  • شما با «ایگور ترومن» سرمربی تیم ملی صحبتی نداشتید؟

بله، با توجه به تمرینات متفاوت تیم ملی و صباباتری در مسابقات پیش‌رو با او صحبت کردم. تیم ملی برای مسابقات دو ماه بعد در حال آماده شدن است و ما باید در همین چند هفته آینده بازی کنیم و او قول مساعد داده که به تیم ما کمک کند.

  • نیامدن «دیوماسی» فرانسوی به مسابقات باشگاه‌های آسیا قطعی است؟

خیر، او احتمالا خواهد آمد.

  • در این صورت چرا کامرانی را به اردو دعوت کردید؟

حضور و موفقیت در مسابقات باشگاه‌های آسیا یک بحث ملی است، فکر می‌کنم نباید این فرصت نادر را از دست بدهیم، خصوصا اینکه اولین بار است این مسابقات پس از چندین دهه به کشور عزیزمان ایران واگذار شده. تلاش همه ما باید این باشد که نگذاریم جام قهرمانی از تهران خارج شود.

  • بازیکنان کمکی را به چه قصدی فراخواندید؟

واقعیت این است که تیم ما چه در لیگ برتر کشور و چه در غرب آسیا با مشکلاتی روبرو بود. صباباتری در ریباندهای حمله و دفاع در اندازه یک تیم قهرمان نبود. بازیکنان من اصلا در توپگیری موفق نبوده‌اند، به همین خاطر به فکر تقویت تیم در باشگاه‌های آسیا افتاده‌ایم. اگر بخواهیم با همان شرایط قبلی به دیدار تیم‌هایی چون بلواستارز یا الریان قطر برویم شانس زیادی برای پیروزی نخواهیم داشت.

  • با وجود آمدن احتمالی دیوماسی باز هم از کامرانی بهره خواهید برد؟

بله، چراکه کامرانی بازیکن جوان و پرسرعتی است، سابقه بازی در تیم ما را نیز دارد. به جز صمد نیکواه بهرامی، حامد حدادی هم مدنظر ماست. البته اول باید جایش را در تاکتیک تیم پیدا کنم و بعد او را به جمع بازیکنان دعوت کنم. حتی «گابه مونیکی» را هم می‌خواستم جذب کنم. بازیکنی که حالا با شناخت بیشتر با بسکتبال ما می‌تواند برایمان مثمرثمر باشد. اگر این شرایط قطعی شود مطمئنا از «جوزف گارس» می‌توان استفاده بهتری کرد.

  • اصلی‌ترین رقبای آسیایی شما در راه قهرمانی باشگاه‌های قاره کدام تیم‌ها هستند؟

الریان قطر، الجلای سوریه و بلواستارز لبنان.

  • خطری از سوی نمایندگان شرق آسیا متوجه صباباتری نیست؟

چین و کره به دلیل کسب نتایج ضعیف در دوره‌های قبل نخواهند آمد. هنگ‌کنگ و فیلیپین  هم اگر با بازیکنان خوب خارجی بیایند می‌توانند حریفان خطرناکی محسوب شوند.

  • نخستین برنامه تیم صباباتری در شروع تمرینات چیست؟

در صورت فراهم شدن شرایط، سفری سه روزه به کیش برای بازگرداندن نشاط و روحیه به تیم خواهیم داشت.

  • دانشگاه آزاد در فینال لیگ برتر تهران چگونه حریفی بود؟

به طور طبیعی نفرات دو تیم قابل قیاس نبودند. کوهیان مربی بزرگی است، چه ببرد و چه ببازد از شخصیت قابل احترامی برخوردار است. ابزار دست من اصلا با ابزاری که در اختیار او بود برابری نمی‌کرد. در مجموع این تیم با وجود نداشتن بازیکن خارجی در زمره بهترین تیم‌های فصل گذشته بود.

  • برنامه صباباتری پس از مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال جاری چیست؟

تاکنون فشردگی بازی‌ها، اجازه صحبت در این زمینه را با مسئولان باشگاه نداده است، انشاءالله این موضوع هم باشد برای بعد از باشگاه‌های آسیا.

  • آیا تغییری هم در ترکیب تیم خود خواهید داشت؟

همچنان طبق سال‌های گذشته چه باشم چه نباشم این تیم نیاز به جابجایی دارد. با توجه به حضور این تیم در مسابقات آسیایی آینده باید در پی یک ترکیب جوان و  باتجربه بود.

  • کادر فنی هم همینطور؟

این بستگی به مسئولان باشگاه دارد ولی من از تمامی همکارانم راضی‌ام و نیازی به تغییر نمی‌بینم.

کد خبر 20268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز