همشهری ورزشی: احتمال راهیابی یک تیم به فینال لیگ‌برتر بسکتبال از دو بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی که یکشنبه 13 اسفند در شهرهای تهران و ماهشهر برگزار می‌شود، بسیار زیاد است.

صباباتری و ذوب‌آهن اصفهان با توجه به برتری در بازی رفت، از بخت زیادی نسبت به دو تیم بازنده جدال اول مهرام و پتروشیمی برای راهیابی به دیدار نهایی برخوردارند.

در این بین صبا، قهرمان فصل پیش یک گام حتی از ذوب‌آهن جلوتر است، چراکه در شهرآورد تهران مجبور به سفر و به جان خریدن مشکلات احتمالی دیگر نیست؛ بهانه‌هایی چون خستگی راه، تغییر وضعیت آب‌وهوایی، تاخیر در پرواز و از این دست مسائل که بارها در پی نتیجه نگرفتن تیم‌ها می‌شنویم و همه به این عبارات تکراری عادت کرده‌ایم.

به طور طبیعی کار محسن صادق‌زاده و شاگردانش در شهرک بعثت با ‌آن همه تماشاگر جوان و نوجوان پرجوش و خروش از صباباتری سخت‌تر است. پتروشیمی در این فصل باخت خانگی نداشته و دو شکست قبلی این تیم بیرون از خانه حاصل شده است.

صادق‌زاده که خود یک فصل را با پتروشیمی گذرانده، با جو سالن شهرک بعثت بهتر از هر فرد دیگری آشناست. در این مرحله اگر در بازی صباباتری و مهرام فقط پیروزی تضمین‌کننده راهیابی یکی از دو مدعی تهرانی به فینال است، در ماهشهر در صورت شکست ذوب‌آهن، تعداد گل تعیین‌کننده میزبان دیدار سوم خواهد بود.

رسیدن صبا و پتروشیمی به فینال یعنی تکرار بازی نهایی فصل پیش. حال باید دید مهرام و ذوب‌آهن تا چه اندازه توانایی آن را دارند که دو مدعی قهرمانی فصل پیش را از خواسته این فصل‌شان دور سازند.

رویارویی چهارم
بازی یکشنبه صبا و مهرام، رویارویی چهارم دو تیم در لیگ‌برتر است. صبا از سه بازی قبلی، 2 بر یک از مدعی جدید این فصل پیش است و اگر نتیجه این دیدار به سود مهرام شود، صعود فینالیست تهرانی به پیکار پنجم کشیده خواهد شد و اگر صبا موفق به تکرار برد هفته پیش شود، مهرام راهی بازی رده‌بندی خواهد شد.

بازی رفت دو تیم بسیار پرافت و خیر بود و طی چهار کوارتر قانونی و وقت اضافه چهره متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند. در حالی که هر کدام از دو تیم دو کوارتر را برنده شدند، صبا در وقت اضافه با پرتاب‌های 3 امتیازی موفق‌‌تر پیروز از میدان خارج شد. در دیدار قبلی شاهین‌طبع کمتر ریسک کرد، در مقابل «اورلوویچ» همتای صربش در مهرام با دگرگونی بیش از حد ترکیب اصلی، اجازه شکل‌گیری کار گروهی را از تیمش گرفت.

در بازی رفت، مهدی کامرانی و هومن رضایی در مهرام و‌آیدین نیکخواه‌بهرامی و جوزف گارس در صباباتری کم‌فروغ بودند و در عوض دیوماسی، کرم احمدیان و حامد آفاق در تیم برنده و خوزه لوردا، نورافزا و صمد نیکخواه‌بهرامی در تیم بازنده در زمره برترین‌های میدان بودند. صبا برای تکرار بازی رفت با آرامش بیشتری روبرو است و این در حالی است که مهرام با تمام وجود برای جبران مافات به آب‌وآتش خواهد زد تا فینال را از دست ندهد.

پتروشیمی در شوک دیدار رفت
پتروشیمی، نایب قهرمان فصل پیش و مصطفی هاشمی با وجود گذشت چند روز از بازی پنجشنبه شب از شوک آنچه بر این تیم در اصفهان گذشت، بیرون نیامده‌اند. هاشمی به همشهری ورزشی می‌گوید: «شب، شب ذوب‌آهن بود. آنان دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند. بسیار خوش‌اقبال بودیم که با 6 گل اختلاف باختیم.»

سرمربی پتروشیمی اضافه کرد: «مصدومیت ویسی و هنردوست و جواب ندادن «روبرت وولی» و از همه مهم‌تر اشتباهات مبتدیانه بازیکنانم در دو دقیقه پایانی باعث شکست ما شد ولی مطمئن باشید در بازی امروز، حداقل با 10 گل اختلاف حریف را می‌بریم.»

در اصفهان صادق‌زاده از بازیکنانش به خوبی بازی گرفت.برتری سنتر صربستانی این تیم بر همتای آمریکایی‌اش در تیم مقابل و دقت ایمان زندی که پرتاب‌های 3 امتیازی‌اش وارد سبد می‌شد، همراه با حمایت تماشاگرانی که یکصدا پیروزی تیم شهرشان را فریاد می‌زدند، باعث شد تا پتروشیمی برخلاف تصوراتش غافلگیر شود.

میزبان امروز یکشنبه که حضور سامان ویسی مصدوم در ترکیب اصلی آن در ابهام قرار دارد، دل به تکنیک آیدین کبیر، مارکار چرو نیکولا گیبسون بسته است تا در کنار تابش‌نیا و هنردوست بتوانند مقدمات راهیابی مجدد این تیم را به فینال فراهم کنند.

در سوی دیگر میدان ذوب‌آهن همان ترکیب موفق بازی رفت را به میدان خواهد فرستاد. ایمان زندی، آلتون فورد، کاپه، ساهاکیان، داوری و داودی شانس زیادی برای بازی کردن خواهند داشت.

کد خبر 17096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز