یک منبع خبری در پاکستان به نقل از مشاور نخست‌وزیر این کشور در امور نفت و منابع طبیعی گزارش داد: آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان برای نهایی کردن قرارداد احداث خط لوله گاز در محدوده خاکی این کشور به ایران می‌رود.

به گزارش ایرنا، به نقل از رادیو دولتی پاکستان عاصم حسین مشاور نخست‌وزیر در امور نفت و منابع طبیعی گفت: یک هیأت مهندسی از وزارت نفت پاکستان به‌منظور توافق نهایی ساخت خط لوله گاز ایران در پاکستان به ایران اعزام شده است. وی بدون اعلام تاریخ دقیق سفر رئیس‌جمهور پاکستان به ایران که برخی منابع آن را هفته آینده اعلام کرده‌اند، افزود: زرداری به‌زودی به‌منظور توافق نهایی با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند.

عاصم حسین تأکید کرد: پروژه عظیم انتقال گاز ایران به پاکستان در زمان مقرر و برنامه‌ریزی شده (دسامبر 2914- آذر‌ماه 93) به بهره‌برداری می‌رسد. معظم احمد خان سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان باتأکید براینکه پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در جهت منافع ملی و راه‌حل اساسی برای رفع چالش و کمبود انرژی در پاکستان است، گفت: اسلام آباد به فعالیت خود برای احداث خط لوله انتقال گاز ایران و اجرای این پروژه ادامه می‌دهد.

کد خبر 202573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز