چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بدافزاری که هفته گذشته فیس‌بوک را مورد هجوم خود قرار داده‌بود، رایانه‌های مورد استفاده کارمندان اپل را نیز به خود آلوده ساخت.

بر اساس گزارش گاردین، شرکت اپل اعلام کرد مورد هجوم هکرهایی قرار گرفته که هفته گذشته با سوءاستفاده از یک نرم‌افزار به فیس‌بوک حمله کرده‌بودند.

اپل اعلام کرد هکرهایی ناشناخته رایانه‌های برخی از کارمندان شرکت اپل را درهنگام بازدید از وب‌سایت توسعه‌دهندگان مورد هجوم قرار داده‌اند،‌ این وب‌سایتها پیش از این به بد‌افزارهایی برای حمله به رایانه‌های مک ‌آلوده شده‌بودند.

اپل همچنین اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی به سرقت برده نشده‌است و این شرکت به همراه مقامات مربوطه درحال بررسی رویداد است. این حمله از طریق ضعفی که در پلاگ-این جاوای مرورگرها وجود داشته صورت گرفته است. فیس بوک و توئیتر نیز به همین شکل در روزهای گذشته مورد هجوم هکرها قرار گرفته‌اند.

به گفته افرادی که درجریان پرونده حملات هکری اخیر قرار دارند، صدها شرکت از قبیل شرکت‌های دفاعی پیمانکار به همین بدافزار آلوده شده‌اند و احتمال قوی وجود دارد که ریشه این بدافزار در چین باشد. شرکت امنیت سایبری F-Secure بر این باور است هکرها در تلاش بوده‌اند تا به کد‌های اپلیکیشن‌های اپل دسترسی پیدا کنند و از این طریق میلیونها کاربر این شرکت را به خود آلوده سازند از این رو به توسعه‌دهندگان محصولات جانبی اپل توصیه کرده تا کدهای مرجع خود را برای یافتن تغییرات ناخواسته کنترل کنند.

چارلی میلر متخصص امنیت اپل بر این باور است که هکرها بیشتر بر روی سیستم عامل Mac OS X متمرکز شده‌بودند تا بتوانند به رایانه‌های اپل حمله کنند. برای مثال به تازگی شیوه‌ای پیچیده را برای حمله به سیستم‌های مک از طریق نقطه ضعف نرم‌افزار فلش شرکت ادوبی یافته بودند.

کد خبر 202314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز