همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مجتبی تهرانی تأکید کرد: ایشان توانسته بود که آنچه آموخته بود را در رفتار خود منعکس کند و به علم نافع دست یابد.

به گزارش مهر، مراسم چهلمین روز ارتحال عالم ربانی آیت‌الله مجتبی تهرانی پیش از ظهر چهارشنبه 25 بهمن ماه، با حضور انبوهی از دوستداران این استاد برجسته اخلاق در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد.

در ایتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی قرائت شد. آیت الله جوادی آملی در بخشی از این پیام، آیت‌الله مجتبی تهرانی را «عالم عامل» توصیف کرد و گفت: ایشان توانسته بود که آنچه آموخته بود را در رفتار خود منعکس کند و سعی داشت به حقیقت دست یابد و آن را در کلاس‌هایش به شاگردانش بیاموزد.

وی در بخشی دیگر از این پیام با اشاره به نقش مؤثر آیت‌الله مجتبی تهرانی بر حوزه علمیه تهران، تأکید کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که علم باید نافع دین و دنیا باشد. اگر علم نتواند در دین و دنیا مؤثر باشد، مفید نخواهند بود اما ایت‌الله مجتبی تهرانی توانسته بود به علم نافع دست یابد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله رضا استادی طی سخنرانی با اشاره به جایگاه علمی و معرفتی آیت‌الله مجتبی تهرانی تصریح کرد: سفر آخرت نیاز به توشه دارد و بهترین توشه «علم» است.

وی با واکاوی روایات مربوط به علم تأکید کرد: همه علومی که برای جامعه و مردم مفید هستند، مورد تأکید اسلام است اما بر علومی همچون فقه، اصول و غیره تأکید بیشتری شده است. آیت‌الله مجتبی تهرانی در علومی چون فقه، اصول، تفسیر و ... سرآمد بود.

کد خبر 201357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز