مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، نوه امام راحل و تولیت آستان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همراه بود.

مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان های امام


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی
در این مراسم با اشاره به فرموده امام‌راحل مبنی براینکه همواره می‌گفتند مردم ولی‌نعمتان ما هستند، گفت: حواسمان به این گفته باشد. آفت قدرت دفع احساس است. مراقب باشید که خیر و خوبی مردم را بخواهید. حتی اگر موردی هست که کسی باید توبیخ شود این توبیخ در راستای تعلیم او باشد. فلسفه جزا مقابله با جور است نه مقابل با متخلف. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پایتخت اظهار کرد: از تمام مسئولان به‌ویژه شهردار توانمند و موفق شهرمان که خدا را شکر در هر مسندی که بوده‌اند منشأ اثرات خوب و خدمات با ارزش بوده‌اند، تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: روز 22بهمن روز پیروزی انقلاب ماست. انقلاب ما خواص مختلفی داشت که یکی از آنها تغییر نظام حکومتی سرزمین ما بوده است.

نوه امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه امام در دل‌های مردم بود و مردم وی را بر سر گذاشتند و حکومت را به او عرضه داشتند، گفت: این دوره حکومت می‌گذرد و قدرت، مدتی در دست هرکسی قرار می‌گیرد تا در پی آن مدیریت، خدمت و تلاش و کار به نحواحسن به انجام رسد. وی افزود: مدیرانمان در هر جایی که هستند به اندازه ظرفیتی که دارند، دارای قدرتند. این قدرت امروز در اختیار شماست و شما به‌عنوان مدیر یک قسمت و بخش ظرفیت‌هایی در اختیار دارید. امام علی(ع) می‌فرمایند: قدرت و توانمندی خصایص خوب انسان‌ها را ظاهر می‌کند و یا خدای نکرده خصایل بد آنها را آشکار می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تصریح کرد: برخی در برابر مردم طغیان کرده و خود را بی‌نیاز می‌دانند چراکه قدرت، احساس بی‌نیازی می‌آورد و این احساس سبب می‌شود که آنچه در وجودت هست، آشکار کنی و باعث می‌شود انسان ضعف‌های خود را نبیند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: انقلاب اسلامی تغییر قدرت داد، گروهی رفتند و گروهی دیگر آمدند. بسیاری از ما اگر امروز انقلاب اسلامی نبود در این سمت‌ها قرار نداشتیم اما قدرت، آفت‌هایی دارد و حواسمان باید به این آفت‌ها باشد.

نوه امام خمینی اظهار کرد: امام علی(ع) ما را سفارش کردند که وقتی مسائل و مشکلاتی در جامعه پدید می‌آید دعوا نکنید، همدلی کنید. وی با بیان اینکه دائم در کلام امام حکم به وحدت و دوستی بود، گفت: از مفاخره دوری کنید. همه ما عیب‌هایی داریم. اگر لطف خدا نباشد به چه‌سان می‌توانیم از این زندگی شخصی و اجتماعی عبور کنیم؟

وی با اشاره به فرموده امام علی(ع) مبنی بر اینکه بالاترین چیزها رفاقت و مداراست به شعری از حافظ شیرازی اشاره کرد و گفت: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت با دشمنان مدارا.

کد خبر 201247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز