یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه اعلام کرد که اعضای این ائتلاف در ماه جاری میلادی با هدف تشکیل دولت موقف در سوریه طرح جدیدی را می‌دهند.

مخالفان اسد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، هشام مروة، یکی از اعضای کمیته قضایی ائتلاف ملی مخالفان سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ائتلاف ملی مخالفان بیستم ماه جاری میلادی طرحی را برای حل بحران سوریه ارائه خواهد داد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه، گفت: این طرح طی نشست هیات ائتلاف ملی مخالفان که قرار است بیستم فوریه برگزار شود، ارائه خواهد شد.

بنا به گفته مروة، نشست مذکور با هدف "تشکیل دولت موقت در سوریه" که متشکل از چهره‌های مخالف و نظام سوریه است، برگزار خواهد شد.

این مخالف سوری همچنین گفت: هنوز مکان برگزاری این نشست مشخص نشده، اما احتمالا نشست مذکور در قاهره یا استانبول برگزار شود.

مروة در خصوص ماموریت دولت موقت نیز گفت: دولت موقت مسئول فراهم کردن زمینه برای برگزاری کنفرانس ملی گسترده در سوریه خواهد بود.

این عضو ائتلاف ملی مخالفان سوریه همچنین در مصاحبه خود اعلام کرد: طرح جدید مخالفان با طرح اخیر معاذ الخطیب، رهبر ائتلاف مخالفان سوریه که در آن آمادگی‌اش برای مذاکره با نظام سوریه را اعلام کرده بود، هیچ ارتباطی ندارد.

پیشتر معاذ الخطیب در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده بود: به شرط آزادی حدود 60 هزار زندانی سوری از زندان‌های این کشور و تمدید گذرنامه‌های سوری‌های مقیم در خارج از سوریه، حاضر به مذاکره با نمایندگان دولت سوریه است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز از آمادگی دمشق برای آغاز مذاکرات با مخالفان بدون هیچ پیش شرطی خبر داده بود.

کد خبر 200857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز