همشهری آنلاین: شهردار تهران بزرگراه شهید باقری (حد فاصل خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی) را افتتاح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری و کریمیان شهردار منطقه 4 ، بزرگراه شهید باقری (حدفاصل خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی) افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، با تکمیل بزرگراه شهید باقری ارتباط سریع و مستقیم مبادی ورودی شمال‌شرق تهران با مبادی جنوب شرق آن برقرار می‌شود و این درحالی است که خودروهایی که از استان‌های شمالی و شمال شرق کشور وارد بزرگراه شهید بابایی می‌شوند به راحتی می‌توانند با استفاده از بزرگراه شهید باقری به خیابان دماوند و خروجی‌های جنوب تهران همچون بزرگراه خلیج فارس برسند و به سمت استان‌های جنوبی کشور ادامه مسیر دهند.

برقراری ارتباط بزرگراه شهید باقری با بزرگراه شهید بابایی کارکردهای مثبت دیگری نیز دارد.

با توجه به افزایش حجم ترافیک بزرگراه شهید بابایی در سال‌های اخیر این اتفاق می‌تواند کمک شایانی به توزیع مناسب بار ترافیکی در بزرگراه اشاره شده کند.

مسیر بزرگراه شهید باقری حدفاصل خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی 2500 متر در دو باند رفت و برگشت احداث شده که هر باند شامل سه لاین 3.5 متری و یک لاین ویژه اضطراری به عرض 3 متر است؛ همچنین در بخش شرقی این مسیر یک باند کندرو به طول 1011 متر و در بخش غربی آن یک باند کندرو به طول 278 متر احداث شده که عرض این مسیرها نیز حدود 5.5 متر است.

تقاطع بزرگراه شهید باقری با مسیر دسترسی به شهرک امید یک پل زیر گذر بتنی به طول 57 متر و عرض 10 متر است که به منظور تکمیل دسترسی ساکنان شهرک امید به این تقاطع 368 متر مسیر ورودی و 550 متر مسیر خروجی با عرض 7 متر احداث شده است.

کد خبر 200109
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز