همشهری آنلاین: واکنش سازمان ملل متحد به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه مثل همیشه بسیار کمرنگ بود.

پرس تی وی اعلام کرد: با وجود صدها گزارش در سطح بین المللی که در آنها گفته شده اسرائیل به داخل سوریه حمله هوایی انجام داده است، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد هنوز هیچ واکنشی رسمی و قابل قبول به این حمله نشان نداده است.

ادواردو دل بوئی معاون سخنگوی بان کی مون گفت پیش از آنکه دبیر کل بخواهد بیانیه‌ای در این خصوص صادر کند ما باید مطمئن شویم چه اتفاقی افتاده است. ما هم اکنون سرگرم تحقیق در این خصوص هستیم. درست است که رسانه‌ها در این خصوص گزارش داده‌اند اما زمانی که تحقیقات ما به نتیجه رسید بیانیه‌ای در این خصوص صادر می‌کنیم.

در این حمله جنگنده‌های اسرائیلی یک مرکز تحقیقاتی را در خارج دمشق پایتخت سوریه هدف قرار دادند که به گفته مقامات سوریه در این حمله دو نفر کشته شدند. در حالی که سازمان ملل متحد هنوز به این حملات واکنش قابل قبولی نشان نداده است، روسیه، چین، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر واکنش نشان دادند و حمله اسرائیل را محکوم کردند.

بان کی مون که باید حافظ این منشور باشد در نهایت در واکنشی کمرنگ فقط در این خصوص ابراز نگرانی و دوباره تاکید کرد که سازمان ملل متحد هنوز از جزئیات این اتفاق خبر ندارد و هنوز نمی‌تواند وقوع آن را تایید کند. اساسا هرگاه به واکنش درباره اقدامات غیرقانونی اسرائیل می‌رسد، دبیر کل سازمان ملل متحد خیلی دیر و بسیار حساب شده واکنش نشان می‌دهد که نمونه آن در واکنش به عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه و حمله اخیر به سوریه بود.

حتی مسعود خان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با وجود اینکه از جزئیات حمله اسرائیل به سوریه با خبر بوده و اعتراض رسمی بشار جعفری نماینده سوریه را در سازمان ملل متحد دریافت کرده بود، فقط به این بسنده کرد که شورای امنیت قضیه را دنبال می‌کند و هیچ حرفی در محکومیت این اقدام نزد.

ایران حمله اسرائیل به سوریه را نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه توصیف کرد و سوریه نیز تاکید کرد اسرائیل مسئول هرگونه پیامدی از این حمله است.

کد خبر 199685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز