همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از آغاز تخصیص وام 20 میلیون تومانی خرید به خانه‌های با عمر 15 سال ساخت از هفته آینده خبر داد و گفت:

به گزارش مهر، علی نیکزاد درباره افزایش مدت زمان اختصاص وام 20 میلیون تومانی برای خرید مسکن گفت: در گذشته وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن به خانه‌های با عمر 12 سال اختصاص پیدا می‌کرد اما بر اساس توافق انجام شده این مدت به 15 سال افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این افزایش سیاست خوبی بود که با همکاری بانک مسکن به اجرا می‌رسد البته بانک مسکن قصد داشت تا برای خانه‌های 12 ساله 20 میلیون تومان و 20 ساله 10 میلیون تومان وام بدهد اما پیشنهاد شد وام 20 میلیونی برای خانه‌های 15 ساله تصویب شد که از 14 بهمن ماه اجرایی می‌شود،

وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط مسکن ویژه آتی‌شهر اظهار داشت: شرایط مسکن ویژه تهران تغییری نداشته و کسانی که واجد شرایط هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند. تعداد پیمان‌کاران در تهرانسر افزایش پیدا کرده و واحدها به صورت اسکلت فلزی و قالب تونلی در حال ساخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مسکن ویژه 30 درصد قیمت زمین و هزینه ساخت از متقاضی گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که افزایش قیمت بیش از 120 میلیون تومان نباشد.

وی با بیان اینکه 70 درصد قیمت زمین به صورت تقسیطی دریافت می‌شود، گفت: برای رعایت حال متقاضیان بیش از 1 میلیون تومان هر قسط زمین نخواهد بود.

نیکزاد با بیان اینکه وزارت راه به دنبال این است که سال آینده مسکن ویژه تهران را تحویل مردم دهد، اظهار داشت: بنابراین افرادی که قصد خرید خانه در تهران را دارند می‌توانند با ثبت‌نام در مسکن ویژه واحدها را دریافت کنند.

کد خبر 199562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز