یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه سیاسی:‌ سخنگوی ائتلاف سه‌گانه دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد که آنچه مهم است اینکه اعضای این ائتلاف برای معرفی نامزد واحد با هم ائتلاف کرده‌اند.

سه روز پس از کنگره‌ای که طیفی از اصلاح‌طلبان در حزب مردم‌سالاری برگزار کردند و چهره‌های سیاسی سخنران آن، نطق‌های پیش از دستور جلسه رسمی خود را در حضور خبرنگاران، سراسر انتخاباتی برگزیدند، اصولگرایان نیز که ائتلاف سه نفره را مبنا و سازوکار دستیابی به اجماع نظر در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری قرار داده‌اند، با نشست خبری سخنگویشان، فعالیت خود را در سپهر انتخاباتی کشور جدی‌تر کردند.

ولایتی، حداد عادل و قالیباف جلسات مشترکی را برای رسیدن به یک وحدت نظر و معرفی نامزد نهایی در انتخابات 24خردادماه سال بعد برگزار کرده‌اند. دیروز حسین مظفر در نخستین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی ائتلاف سه‌گانه، هدف فعالیت‌های انتخاباتی این ائتلاف را «انتخاب فرد توانمند و صالح که بتواند آرای عمومی را جذب کند» عنوان کرد؛ سه نفری که به گفته مظفر بر سر این موضوع با هم «پیمان» بسته‌اند؛ حال این فرد از میان خود آنها باشد یا از میان گزینه‌های دیگر.

رئیس ستاد ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در نشست خبری ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های ائتلاف سه گانه برای انتخابات92 گفت که مهم‌ترین مسئله و دغدغه ائتلاف سه‌گانه طراحی مکانیسمی است که هم منجر به انتخاب یک فرد شایسته و مناسب شود و هم امکان اقبال عمومی را داشته باشد.

به گزارش همشهری، حسین مظفر در نخستین نشست خبری خود که روز گذشته برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درخصوص مکانیسم انتخاب نامزدهایی در این ائتلاف گفت که ما در این زمینه کمیته‌ای را تشکیل می‌دهیم به نام کمیته نظرسنجی و این کمیته تاکنون نیز جلساتی داشته است و از کف بدنه اجتماعی میزان اقبال یک کاندیدا را مورد بررسی قرار می‌دهد. وی همچنین درخصوص حضور نامزدهای دیگر در این ائتلاف تأکید کرد:

ما از هر نامزدی که عرصه انتخابات را پرشور کند استقبال و زمینه را برای این تفاهم و تعامل باز می‌کنیم اما مکانیسم نوع همکاری و تعامل با دیگر کاندیداها را بعدا مشخص خواهیم کرد. وی همچنین با انتقاد از برخی تصورات ذهنی درخصوص این ائتلاف گفت: برای ائتلاف یکسری تحلیل‌هایی مطرح شد که مثلا دو تا اصلی هستند، یکی بدلی و امثال این تحلیل‌ها اما نام اصلی این ائتلاف، ائتلاف سه گانه است و هر کدام از این شخصیت‌ها که رأی بالاتری در نظرسنجی بیاورند دو نفر بعدی به نفع آن یک نفر کنار خواهند رفت و این تعامل میان آقایان قالیباف، حداد عادل و ولایتی وجود دارد و هیچ تخلفی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 199283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز