همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز سینماهای کشور به امکانات دیجیتالی را امری ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که این مهم پیش از آغاز سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر تحقق یابد.

سینما

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی با بیان اینکه از مدتی پیش در صدد بودیم سینماهای نمایش دهنده فیلم های فجر را به دستگاه‌های پخش دیجیتال مجهز کنیم، افزود: تلاش ما بر این بوده در دیجیتالی کردن سینماهای سراسر کشور از امکانات و تولیدات داخلی استفاده کنیم و تنها در برخی بخش ها از ابزار و امکانات وارداتی استفاده شود.

وی یادآور شد: از پیش هم قرار بر این بود سیستم پخش فیلم در سینماها از سیستم 35 میلیمتری به سیستم دیجیتالی ارتقاء یابد و لذا تاکید ما همواره بر این بوده که تا حدامکان این تجهیزات از داخل و توسط متخصصان داخلی تامین و نصب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز سینماها به سیستم دیجیتال را حرکت بسیار موثری در عرصه سینما دانست که بسیاری از مشکلات مانند نرسیدن کپی به سینماها و پخش با کیفیت فیلم ها را مرتفع خواهد کرد.

به گفته حسینی، سیستم دیجیتال به لحاظ کیفیت پخش بسیار قوی عمل می‌کند و تماشاگر از رنگ و نور آثار لذت بیشتری می‌برد. از طرف دیگر به لحاظ تامین مواد خام به سود سینما ها نیز هست.

نایب رییس شورای عالی سینما تجهیز سالن‌های سینمایی به پخش دیجیتال را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست که باعث تحول بزرگی در سینمای ایران می‌شود.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه امروز تخصص و تکنولوژی پخش دیجیتال در ایران وجود دارد و متخصصین ایرانی در ساخت و تجهیز و تعمیر قطعات این نوع پخش کاملا مسلط و حرفه ای هستند و با این روند نیازی به وارد کردن این سیستم از خارج نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به وضعیت بودجه فعلی حوزه فرهنگ و هنر نیازمند یک برنامه ریزی کلان برای مجهز کردن سینماها به پخش دیجیتال هستیم که با محقق شدن آن تحولی بزرگ در عرصه سینما کشور بوجود خواهد آمد.

حسینی ابراز امیدواری کرد که طرح دیجیتالی شدن سالن‌های سینما با مطالعه، حساسیت و توجه مدیران و سینماداران و سینماگران هر چه سریعتر به ثمر برسد و در بخش تکنیکی شاهد رشد در سینمای ایران باشیم.

 

کد خبر 198280

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز