مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فضایی روسیه از طرح چند میلیارد دلاری خبر داده است که به منظور اجرای آن تا سال 2020 شاهد یک جایگزین برای موشک سایوز سالخورده خواهیم بود

جایگزین سایوز

به گزارش مهر، این طرح 70 میلیارد دلاری از سوی روسکاسموس ( سازمان فضایی فدرال روسیه) طرح راه اندازی یک سفر بدون سرنشین را به ماه و فراتر از آن را نیز شامل می‌شود.

این درحالی است که یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌های اجرایی کردن این طرح‌ها یافتن جایگزینی برای سایوز است که از آن به عنوان ستون فقرات سازمان فضایی روسیه یاد می‌شود، چرا که سایوز از زمان ساخته شدن توسط دانشمندان پیشگام شوروی سابق در دهه 1960 تاکنون استفاده شده است.

درحال حاضر، هم موشک و هم کپسول آن برای سفرهای دارای سرنشین انسان، راه ارتباط اصلی با ایستگاه بین المللی فضایی هستند. یک حادثه در اگوست سال 2011 در انتقال محموله به ایستگاه فضایی برای سایوز بدون سرنشین موجب تأخیر در مأموریت‌های بعدی شد و واهمه‌ها را نسبت به ایمنی سفرهای فضایی افزایش داد.

از سال گذشته، همزمان با بازنشسته شدن برنامه شاتل فضایی آمریکا، سایوز به تنها راه ارتباطی انسان‌ها با ایستگاه بین المللی فضایی تبدیل شده است.

سازمان فضایی روسیه جزئیات زیادی درباره طرح‌ها پسا سایوز منتشر نکرده و حتی تاریخ دقیقی درباره احتمال سفر این وسیله نقلیه فضایی جدید ارائه نکرده است. اما روسیه همچنان تمایل دارد جایگاه خود را به عنوان یکی از بازیکنان مهم در سفرهای داری سرنشین بین المللی حفظ کند.

درحال حاضر چندین شرکت خصوصی آمریکایی روی جایگزین کوچک‌تری برای شاتل‌ها کار می‌کنند.

سازمان فضایی روسیه همچنین اظهار داشته است که قصد دارد یک برنامه برای مطالعه جزئیات سفر به ماه اجرایی کند و یک سری مأموریت‌های بدون سرنشین برای بررسی خاک آن صورت دهد.

کد خبر 198013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز