مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کپسول باری دراگون در دومین مأموریت رسمی خود تا دو ماه دیگر راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ می‌شود

دراگون به ایستگاه فضایی می‌رود

به گزارش ایسنا، شرکت خصوصی اسپیس ایکس بر اساس قرارداد 1.6 میلیارد دلاری با ناسا و طی 12 مأموریت، کار انتقال تجهیزات مورد نیاز خدمه ISS‌ را برعهده گرفته است.

مأموریت آزمایشی دراگون به عنوان نخستین کپسول باری خصوصی جهان در ماه ژوئن 2012 (خرداد ماه) انجام شد و اولین مأموریت رسمی نیز در ماه اکتبر 2012 (مهر ماه) با موفقیت صورت گرفت و 400 کیلوگرم بار شامل غذا، لباس، قطعات سخت افزاری، تجهیزات آزمایشگاهی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شد.

بر اساس اعلام شرکت اسپیس ایکس، تاریخ اول مارس (11 اسفند) به عنوان زمان دومین مأموریت کپسول باری دراگون تعیین شده است.

انتقال کپسول دراگون به سمت ISS‌ مانند پرتاب‌های قبلی توسط موشک فالکون و از پایگاه هوایی کیپ کاناورال فلوریدا انجام می‌شود.

در نخستین مأموریت رسمی دراگون یکی از 9 موتور موشک فالکون در زمان پرتاب از کار افتاد، با این حال گرت رایسمن، مدیر پروژه اسپیس ایکس از رفع کامل این مشکل برای پرتاب‌های آتی خبر می‌دهد.

شرکت اسپیس ایکس در سال 2013 میلادی برنامه شش پرتاب موشک را از پایگاه هوایی کیپ کاناورال در نظر گرفته است که سه برنامه برای ناسا و سه طرح دیگر برای شرکای تجاری انجام می‌شود؛ همچنین پرتاب‌هایی از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا طی سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 197716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز