چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر در شش سالن و با حضور 57گروه موسیقی، 25بهمن تا یک اسفند برگزار خواهد شد.

جشنواره موسیقی فجر

دبیر جشنواره موسیقی فجر تأکید کرد: مهم‌ترین بخش جشنواره در سال‌جاری بخش استعدادهای جوان و نسل دیگر است که جوانان بااستعداد را درنظر می‌گیرد. خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم تعدادی از این جوانان را که 17نفر هستند زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دهیم. حسن ریاحی یادآور شد: این جوانان همان هنرمندانی هستند که طی جشنواره‌های گذشته نمره بالایی آورده اند و دارای امتیاز هستند. او همچنین گفت: جشنواره موسیقی فجر امسال خلاصه‌تر بوده و در آن صرفه‌جویی کرده‌ایم؛ بنابراین امسال جشنواره در شش سالن برگزار خواهد شد.

طی نشستی خبری‌ که صبح 19دی‌ماه برای تشریح جزئیات بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، دبیر جشنواره با بیان اینکه حدود 70گروه پیشنهاد شرکت در بخش جنبی جشنواره را داشتند، گفت: به‌دلیل محدودیت‌ها‌، توانستیم تعدادی از این گروه‌ها را انتخاب کنیم درحالی‌که بخش فیلم به جشنواره امسال اضافه شده و در کنار دوستانمان در موسیقی پاپ نیز هستیم. ریاحی درباره هیأت داوران جشنواره گفت: هیأت داوران به‌خصوص در بخش آهنگسازی صاحب‌نظر بوده و در بخش رقابتی شاهد حضور آنها خواهیم بود. وی درباره بخش تجلیل جشنواره گفت: منصور نریمان، شریف لطفی و احمدعلی راغب از هنرمندانی هستند که در جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

علی ترابی - مدیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر- درباره گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: متأسفانه برخی از گروه‌های موسیقی با رسانه‌ها مصاحبه کرده‌اند و از اجرایشان در جشنواره فجر خبر داده‌اند اما باید بگویم ما هنوز قرارداد نهایی را با گروه‌ها نبسته‌ایم و امکان جابه‌جایی وجود دارد. ترابی درباره شرکت‌کنندگان بخش پاپ جشنواره امسال گفت: احسان خواجه‌امیری، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، سیروان خسروی، مازیار فلاحی و محسن یگانه هنرمندانی هستند که در بخش پاپ بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند. او درباره اینکه آیا حضور مستقل ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی در جشنواره فجر تأیید شده یا خیر؟ گفت: بنده درباره تلفیق دو ارکستر در مؤسسه ارکستر ایران چیزی نشنیده‌ام اما از طریق صحبتی که با مدیران این مؤسسه داشتم آنها اعلام کردند که هر دو ارکستر در جشنواره حضور مستقل خواهند داشت و ما نیز حضور آنان را در جدول جشنواره درج کرده‌ایم. ترابی درباره بودجه جشنواره نیز گفت: بودجه بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر را تا سقف یک میلیارد و 400میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدوارم به قول‌هایی که داده شده نیز عمل شود.

وی همچنین گفت: مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری نیز اعلام آمادگی کرده بود تا سالن اندیشه میزبان جشنواره فجر باشد اما متأسفانه به‌خاطر کمبود بودجه نتوانستیم سالن حوزه را بگیریم. دبیر جشنواره در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم‌حضور پیشکسوتان در جشنواره امسال گفت: پیشکسوتان روی چشم ما جا دارند. بنده شخصا با چند نفر از آنان تماس گرفتم اما متأسفانه خیلی از آنها روی فرم نیستند و بعضا در بیماری به‌سرمی‌برند. برای مثال خودم با همایون خرم، هوشنگ ظریف و فرهنگ شریف تماس گرفتم اما آنها ترجیح دادند شاگردانشان در جشنواره شرکت کنند. ریاحی در عین حال از حضور مسعود شعاری در جشنواره بیست‌وهشتم خبر داد و اعلام کرد: بخش کودک در جشنواره فجر امسال منتفی است. در بخش دیگری از این نشست، علی ترابی با بیان اینکه هنرمندان از بخش رقابتی بسیار استقبال کردند بیان کرد: به‌خاطر مسائل و محدودیت‌ها در زمینه بودجه نتوانستیم در بخش جنبی مانند سال گذشته عمل کنیم اما استعدادهای درخشان، نسل دیگر، موسیقی پاپ، بخش بین‌الملل و فیلم زیرمجموعه‌های جشنواره را تشکیل می‌دهند.

رئیس انجمن موسیقی ایران درباره فعالیت‌های انجام شده کنونی برای برگزاری جشنواره بیست و هشتم توصیح داد: کارهای اجرایی جشنواره انجام شده و تالار وحدت، سالن رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، سالن همایش‌های برج میلاد و فرهنگسرای ارسباران میزبان جشنواره بیست و هشتم خواهند بود. ترابی از حضور 11استان کشور در جشنواره فجر خبر داد و افزود: شرمنده بسیاری از گروه‌ها شدیم که تقاضا داشتند در جشنواره شرکت کنند اما به‌دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم میزبان آنها باشیم. بنابراین هیأت داوران هم تعدادی از این گروه‌ها را انتخاب کرد. او اعلام کرد: جشنواره موسیقی فجر در 10سانس و شش روز با حضور 57گروه غیرتکراری میزبان مخاطبان خواهد بود و با چند استان دیگر هماهنگ شده تا میزبان جشنواره باشند.

کد خبر 197336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز