همشهری آنلاین: معاون استاندار تهران با اشاره به روند روبه کاهش آلاینده‌ها در پایتخت گفت: تهران 17 دی ماه تعطیل نمی‌شود.

pollution

مهر نوشت: محمد رضا محمودی با بیان این مطلب افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید ازعصر 16 دی ماه در تهران روند کاهش آلاینده‌ها ادامه خواهد داشت و 17 دی شاهد بهبود کیفیت هوا در پایتخت خواهیم بود.

به گفته وی، بر این اساس نیز نیازی به تشکیل جلسه اضطرار کمیته کاهش آلودگی هوا نیست.

محمودی اظهار داشت: اما مصوبات شرایط هشدار از جمله ممنوعیت فروش طرح روزانه ترافیک و اجرای طرح و زوج و فرد از درب منازل تا اطلاع ثانوی اجرا می‌شود.

معوان عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: تعطیلی 16 دی ماه تهران برای جلوگیری از ورود به شرایط اضطرار بوده و اینکه غلظت آلاینده‌ها حتی در حد هشدار نیست به دلیل همین تعطیلی و اجرای مصوبات کمیته کاهش آلودگی هواست.

وی با بیان اینکه یک هفته گذشته با روزهای ممتد پایداری و سکون هوا مواجه بوده‌ایم تأکید کرد: اگر مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوا اجرا نمی‌شد و  16 دی ماه را تعطیل نمی‌کردیم غلظت آلاینده‌ها قطعاً به محدوده اضطرار می‌رسید.

فارس نیز نوشت: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به قرار گرفتن هوا در شرایط هشدار تا کنون فعالیت ۱۵۰ واحد آلاینده در اطراف استان تهران متوقف شده است.

علی‌محمد شاعری اظهار داشت: در حال حاضر تمامی واحد‌های معدنی، شن ‌و ماسه، آسفالت و کارخانجات اطراف شهر تهران و البرز و سایر کلان شهرها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی گفت: این تعطیلی تا زمان برگشتن به شرایط طبیعی ادامه دارد و به همه کلانشهرهایی که در وضعیت هشدار قرار می‌گیرند دستور داده شده است که نسبت به تعطیلی همه صنایع اقدام کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در شهر تهران هم بیش از 150 واحد آلاینده تعطیل شده است و همچنین فعالیت صنایع آلاینده‌ای که آلاینده کمتری دارند به صورت نیمه تعطیل است.

شاعری تصریح کرد: به واحد‌های که با سوخت سنگین در حال فعالیت‌ هستند دستور داده شده است که از سوخت گاز استفاده کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده میزان آلایندگی امروز در مقایسه با روز گذشته کاهش داشته است. شاخص آلایندگی در روز گذشته بین 140 تا 150 بوده که امروز به 130 رسیده است.

شاعری با بیان اینکه امیدواریم ناپایداری هوا هرچه سریع‌تر آغاز شود و شرایط طبیعی به کشور برگردد، شرایط کشور در حال حاضر یک شرایط طبیعی نیست و لایه‌ای از اینورژن به ارتفاع 700 تا 800 متر بخش وسیعی از مناطق مرکزی ایران را محبوس کرده و اجازه خروج گازهای آلاینده و ذرات معلق را نمی‌دهد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال که آیا یکشنبه تهران تعطیل می‌شود یا خیر؟ افزود: با اقدامات انجام شده و ورود یک ناپایداری خفیف که امشب از ساعت 21 به بعد به وجود خواهد آمد موجب کاهش آلایندگی می‌شود.

وی درباره برگزاری جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای تهران نیز گفت: امروز جلسه‌ای در استانداری تهران تشکیل می‌شود که تصمیمات لازم برای روزهای آینده اتخاذ می‌شود.

شاعری اضافه کرد: شرایط هشدار و ناسالمی به صورت متناوب تا آخر دی ماه با توجه به پدیده وارونگی هوا خواهیم داشت. بنابراین باید دستورالعمل‌های مصوب شده با دقت توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام داد تا بتوانیم الودگی هوا را مهار کنیم.

کد خبر 196846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز