همشهری آنلاین: بر اساس پژوهش یک بانک کانادایی، با فروش 64 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان در سال 2013، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت خواهد شد.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، بانک اسکوتیا (Bank Scotia) در تازه ترین پژوهش خود تخمین می‌زند که رشد فروش خودرو در جهان چهار درصد باشد و در همین حال این رشد در چین به بیش از 10 درصد برسد.

بر اساس این پژوهش، شمار خودروهایی که پیش بینی می‌شود در سال آینده میلادی در چین به فروش برسد به 11.8 میلیون دستگاه خواهد رسید و در آمریکا هم این آمار برای خودروهای سواری 15 میلیون دستگاه خواهد بود.

آسیا در آینده هم جایگاه خود را به عنوان مهم ترین بازار خودرو حفظ خواهد کرد. مجموع خودروهایی که در این قاره در سال 2013 به فروش خواهد رسید 25.7 میلیون دستگاه خواهد بود.

فرض این پژوهش آن است که باثبات‌تر شدن درآمد خانوارهای آمریکایی موجب تسهیل قدرت آنها برای خرید خودروی جدید خواهد شد. برای نخستین بار، متوسط سن خودروهای در حال کار در آمریکا به بیش از 11 سال افزایش یافته است.

برای غرب اروپا هم پس از کاهش شدید خرید خودرو در سال 2012، در سال آینده میلادی فروش 11.65 میلیون دستگاه خودرو پیش بینی شده، در اروپای شرقی به ویژه در روسیه هم احتمال رشد اندک و رسیدن به آمار 4.63 میلیون دستگاه وجود دارد و در آمریکای لاتین هم این رقم پنج میلیون دستگاه ارزیابی شده است.

کد خبر 195892
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز