همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه خود به طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی رای مثبت دادند و تحقیق و تفحص از بانک تجارت رای نیاورد.

فارس نوشت: ارسلان فتحی‌پور گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه سوم دی ماه کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان این لایحه کلیات آن به تصویب رسید و لایحه برای بررسی بهتر و دقیق‌تر به کمیته پولی،‌ بانکی و مالی کمیسیون ارسال شد.

وی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی و شفاف سازی در بحث مالیات از جمله محورهای مطرح در این لایحه است و همچنین از دیگر نکات آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که در این لایحه هیچ قشری از پرداخت مالیات معاف نشده است.

نماینده مردم کلیبر در خانه ملت خاطرنشان کرد: بررسی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و همچنین از بانک تجارت از دستور کارهای امروز کمیسیون بود که نمایندگان به طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی رای موافق دادند و طرح تحقیق و تفحص از بانک تجارت رای نیاورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: موضوع ساماندهی موسسات پولی و مالی و بانک‌های ایجاد شده و صدور مجوز برای آنها عدم ساماندهی برخی موسسات مالی و علت ساماندهی نشدن آنها و همچنین ساماندهی صرافی‌ها از جمله محورهای طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است و همچنین علت نوسانات نرخ ارز و میزان ارز فروخته شده، تراز تجاری بانک مرکزی، نرخ ارز مرجع و اینکه ارز مرجع به چه کسانی پرداخت شده از دیگر سؤالات و محورهای مطرح در طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است.

کد خبر 195384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز