همشهری آنلاین: معاون کنسولی، ‌پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان از آزادی تعدادی زندانیان ایرانی در کشورهای مختلف خبرداد و گفت: جرم این افراد عبور غیر مجاز از مرزهای آن کشورها بود.

حسن قشقاوی با بیان این که در هفته گذشته تعدادی از ایرانیان زندانی در کشورهای مختلف ‌آزاد شده‌اند، گفت: ۱۵نفر از ایرانیان زندانی در زندان‌های قطر با تلاش‌های آقای آسایش ،سفیر جمهوری اسلامی در دوحه، آزاد شده‌اند.

وی افزود: این تعداد از اهالی شهرهای جنوبی کشور بوده‌اند که به اتهام ورود غیر مجاز به آب‌های قطر از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده بودند؛ ولی با رفع سوء تفاهم‌ها، آزاد شدند.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، همچنین از آزادی هجده تن از ایرانیان زندانی در ترکمنستان و دو نفر از ازبکستان خبر داد و گفت: آنها عمدتا از ماهیگیران دریای خزر بوده‌اند و بدون غرض قبلی وارد آب‌های این کشورهای حاشیه دریای خزر شده بودند؛ ولی با پیگیری‌های اداره کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه از زندان آزاد شدند.

وی همچنین با بیان اینکه هر روز پرونده تعدادی از ایرانیان بازداشت شده از سوی نیروهای امنیتی کشورهای مختلف در اداره کل امور ایرانیان بررسی می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای آینده نیز تعداد دیگری آزاد خواهند شد که از بیان جزئیات آنها معذورم ‌چراکه نمی‌خواهم وعده غیر واقعی بدهم.

قشقاوی با یادآوری برخی جرائم مرتکب شده از سوی ایرانیان حاضر در دیگر کشورها، تأکید کرد: بیشترین جرم، ورود غیر قانونی به مرزها و سرزمین‌های کشورهای دیگر است که عمدتا در کشورهای همسایه رخ می‌دهد؛ همچنین جرائمی همچون قاچاق و حمل غیر قانونی مواد مخدر و ورود ناخواسته به آب‌های کشورهای اطراف خلیج فارس، ‌دریای عمان و دریای خزر در صدر جرائم است.

به گفته قشقاوی،‌ با تلاش‌های مسئولان سفارت‌خانه‌های کشورمان در دیگر کشورها که برای رفع سوءتفاهم‌ها پیگیری‌های زیادی انجام می‌دهند و نیز در چارچوب همکاری‌های دوجانبه ایران و کشورهای همسایه، بخش زیادی از این بازداشت‌شدگان را آزاد می‌کنیم.

کد خبر 194623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز