همشهری آنلاین: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: انگلیسی‌ها با انجام امور کنسولی از سوی کارمندان محلی مشکلی ندارد اما برخی از فعالیت‌های کنسولی مستلزم وجود ماموران رسمی کشور است.

حسن قشقاوی گفت: گروگان‌های ایرانی در سوریه در سلامت هستند و پیگیری‌ها برای آزادی آ‌نها ادامه دارد.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: تلاش‌های دستگاه‌ دیپلماسی کشور برای آزادی گروگان‌ها ادامه دارد و امیدواریم که با به ثمر نشستن تلاش‌ها، شاهد رهایی آنها و بازگشتشان به خاک وطن باشیم.

وی که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، درباره آخرین وضعیت روابط کنسولی میان ایران و انگلستان، گفت: طرف انگلیسی با انجام امور کنسولی از سوی کارمندان محلی مشکلی ندارد اما بر اساس قانون و مقررات برخی از فعالیت‌های کنسولی مانند صدور شناسنامه و تایید اسناد رسمی مستلزم وجود ماموران رسمی کشور است.

قشقاوی افزود: این نکته‌ای است که در قالب دفتر حافظ منافع مورد مذاکره قرار می‌گیرد بنابراین تحول جدیدی در مسائل ایران و انگلیس به وجود نیامده است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با تکذیب اخبار منتشر شده درباره کنسولگری ایران در هرات، گفت: سرکنسولگری ایران بسته نشده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 194367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز