همشهری آنلاین: متمم بودجه سال ۱۳۹۱ شهرداری تهران بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تصویب رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، متمم بودجه ۹۱ شهرداری تهران در حالی در جلسه امروز شورای شهر به تصویب رسید که این میزان شامل هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدی و ۱۰ هزار و یکصد و ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غیر نقدی است که از نظر هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بر اساس این گزارش، متمم بودجه سال ۹۱ شهرداری شامل بودجه هزینه‌ای (جاری و نگهداشت) بالغ بر ۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد و یکصد میلیون ریال، بودجه سرمایه‌ای بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۸ میلیارد و هشتصد میلیون ریال و بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

بدین ترتیب بودجه عمومی سال ۹۱ شهرداری تهران، ضمن ابقای تبصره ۳۸ مصوبه بودجه ۹۱ از حیث درآمد‌ها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر یکصد و نه هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۵۷ هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال نقدی و ۵۱ هزار و ۸۳۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال غیر نقدی است که از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر یکصد و نه هزار و ششصد و ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بر اساس این گزارش، بودجه عمومی سال ۹۱ نیز مشتمل بر بودجه هزینه‌ای (جاری و نگهداشت) بالغ بر ۳۶ هزارو ۳۲۰ میلیارد و یکصد میلیون ریال، بودجه سرمایه‌ای بالغ بر ۷۳ هزار و ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بالغ بر ۳۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

همچنین به شهرداری تهران اجازه داده شد که در صورت تحقق منابع فاینانس نسبت به انجام هزینه‌های برخی پروژه‌ها از جمله پروژه بزرگراه امام علی (ع) تا معادل ریالی مبلغ ۲۲۵ میلیون یورو از محل فایناسن این پروژه، پروژه کمک سرمایه‌ای به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (م‌تر) تا معادل ریالی مبلغ ۵۵۰ میلیون یورو از محل فاینانس پروژه ذیربط و پروژه احداث، توسعه و بهسازی بزرگراه‌ها، تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر تا معادل ریالی مبلغ ۶۵ میلیون یورو از محل فایناس این پروژه اقدام کند.

بر این اساس همچنین اجرای پروژه نور‌پردازی فضاهای ویژه طبیعی و شهری تهران پس از تصویب کمیسیون توسعه و عمران شورا قابل اجرا خواهد بود و همه برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز در بودجه متمم نیز در سقف مصوب پس از تایید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا قابل اجراست.

همچنین بر اساس تبصره سوم این ماده واحده اعتبار بودجه جاری تحت عنوان کمک به مناسب سازی محل زندگی والدین معزز شهدا، کمک به ایاب و ذهاب خانواده‌های شهدا به بهشت زهرا (س) و کمک به تجهیز بیمارستان‌های نیایش و صدر وابسته به بنیاد شهید تحت نظارت کمیته‌ای مرکب از رئیس شورای شهر تهران، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران و شهردار تهران یا نمی‌انده تام الاختیار وی به مصرف خواهد رسید.

بر اساس تبصره چهارم این مصوبه شهرداری تهران موظف است در اجرای متمم بودجه سال ۹۱ نکات ذکر شده در تبصره را رعایت کند که این نکات شامل اعتبارات تامین شده از محل متمم بودجه صرفا به پروژه‌های نیمه تمام دارای اولویت که تا پایان سال ۹۱ امکان تکمیل یا پیشرفت قابل توجه آن‌ها فراهم است اختصاص یابد و اجرای پروژه‌های جدید که در بودجه مصوب سال ۹۱ دارای اعتبار نبوده به جز در مواردی که در جدولی به این منظور آمده است ممنوع است.

همچنین نظر به اینکه اعتبارات پیشنهادی سال ۹۱ شهرداری در قالب برنامه عملیاتی شهرداری بوده است با توجه به تاثیر عوامل مرتبط با تحولات محیطی حداکثر افزایش به اعتبار پروژه‌های مصوب به میزان مصوب اول سال در نظر گرفته شده است.

سهم اعتبارات سرمایه‌ای متمم مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در قالب جدولی به این منظور به تفکیک سهم هر منطقه منظور می‌شود تا همراه با پروژه‌های مربوط به مناطق مندج در جدولی دیگر این مصوبه از قبیل احداث مساجد و سرای محله ظرف مدت یک ماه پس از تصویب در چارچوب ملاحظات مربوط به گزارش‌های نظارتی کمیسیون‌های سه گانه شورا به تفصیل پروژه‌ها به تصویب کمیته تخصیص اعتبار به مناطق ذیربط ابلاغ شود و اعتبارات مربوط به سهم هر منطقه در سقف اعتبارات مناطق منظور شده است.

براساس این گزارش تصویب اعتبار در ردیف‌های هزینه‌ای (جاری و نگهداشت) و سرمایه‌ای به منزله مجوز پرداخت تلقی نمی‌شود و همه واحدهای ستادی و اجرایی شهرداری تهران موظف به رعایت کامل قوانین و مقررات مجوزهای صادره از سوی مراجع ذی صلاح قانونی بوده و مسئول و پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 194043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز