همشهری آنلاین: زنگ "جشن بزرگ ملی هسته‌ای " دوشنبه20 فروردین در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

این مراسم به مناسبت نام‌گذاری روز "ملی فن‌آوری هسته‌ای"درتمامی مدارس کشور همراه با شادی و نشاط به صدا در آمد.

به‌گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش تهران، در تهران زنگ دبستان دخترانه رازی واقع در منطقه ‪ ۳‬تهران توسط محمود فرشیدی، وزیرآموزش و پرورش به طور نمادین نواخته شد.

دربرخی از مدارس تهران بزرگ دانش‌آموزان با به ‌دست گرفتن نوشته‌هایی بامضمون "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست"،"هیچ کشوری حق محروم کردن ایران ازاین حق مسلم را ندارد" و "ملت ایران نیازمند چرخه‌تولید سوخت هسته‌ای است" بر حق ملت ایران در ارتباط با انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کردند.

همچنین با به صدا در آمدن زنگ جشن غرور ملی مدیران تمامی مدارس تهران بزرگ در این مورد به ایراد سخن پرداختند تا همزمان با سراسرکشور در پیروزی ایران اسلامی در زمینه دستیابی به دانش و فن‌آوری هسته‌ای سهیم باشند.

دستیابی ایران به فن‌آوری هسته‌ای، غرور و افتخاری برای ملت شهید پرور محسوب می‌شود که پاسداری از آن بر عهده نسل جوان و دانش آموزان به عنوان نسل اصلی و آتی انقلاب اسلامی است.

محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواختن این زنگ در مدرسه رازی منطقه 3 آموزش و پرورش، با تأکید بر این که دانشمندان ایرانی هیچ‌گاه از علم خود سوء‌استفاده نکرده و آن را در اختیار مردم جهان قرار ‌داده‌اند، گفت: معتقدیم انرژی هسته‌ای حق مسلم همه کشورهای دنیاست؛ اما امریکا و اروپا حتی از دارو و گندم به عنوان ابزار استثمار بهره می‌گیرند.

وی با بیان این که جشن بزرگ هسته‌ای مایه افتخار همه مسلمانان است، ادامه داد: ایران سالها تحت سلطه بیگانگان بود و ابرقدرتها خود را محقق زورگویی به کشورمان می‌دانستند.

فرشیدی اظهار کرد: بیگانگان می‌خواهند ایران تنها در زمینه‌هایی که خود تمایل دارند پیشرفت داشته باشند و تصور می‌کنند دنیا، دنیایی است که می‌توانند در آن سرنوشت مردم جهان را خود تعیین کنند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون شاهدیم دانشمندان ایرانی علم را در اکثر نقاط دنیا پیش می‌برند و بعد از پیروزی انقلاب نیز، دانشمندان ایرانی افتخارات بسیاری آفریدند که دستیابی به انرژی هسته‌ای تنها یکی از آنهاست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که ابرقدرتها سعی در سوء‌ استفاده از انرژی هسته‌ای و تهدید مردم جهان به این وسیله را دارند، بیان کرد: متأسفانه ابرقدرتها که خود قصد سوء‌استفاده از انرژی هسته‌ای را دارند، اعلام می‌کنند، ایران خواستار سوء‌ استفاده از این انرژی است؛ اما ملت شجاع و باهوش ایران هیچ وقت از علم سوء‌استفاده نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: ابرقدرتهای اروپایی از دارو و آمریکا از گندم به عنوان ابزار استثمار بهره می‌گیرند؛ اما امروز همه مردم ایران اذعان دارند که انرژی هسته‌ای حق مسلم همه ایرانیان است.

وی همچنین به دستیابی یکی از کشورهای عقب‌افتاده حاشیه خلیج فارس به انرژی هسته‌ای اشاره و اذعان کرد: افتخار می‌کنیم که پرچمدار پیام «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» در تمام دنیا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور ایران به دلیل ایستادگی در مقابل زورگویی کشورهای مستکبر مورد استقبال همه مردم دنیا و نزدیک‌ترین کشورهای همسایه آمریکا در زمان سفر به آمریکای لاتین قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا زنگ هسته‌ای که قرار بود به صورت نمادین در مدرسه حضرت زهرا منطقه 3 آموزش و پرورش به صدا درآید، با تغییر غیرمنتظره مکان برگزاری مراسم، در دبستان دخترانه رازی زده شد. تغییر بدون اطلاع مکان به صدا درآمدن زنگ هسته‌ای از سوی آموزش و پرورش، خبرنگارانی که به مکان اعلام‌شده قبلی مراجعه کرده بودند، نتوانستند در زمان مقرر نواخته شدن زنگ هسته‌ای در مراسم حضور یابند.

کد خبر 19163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز