همشهری آنلاین: قشقاوی درباره مذاکره احتمالی با آمریکا گفت: موضوع مناسبات یا مذاکره با آمریکا نه یک امر ساده و معمولی و نه یک تابو است. مقام معظم رهبری در سخنرانی معروف خود در مشهد مقدس، معیارهای آن را به وضوح برای افکار عمومی تبیین فرموده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسن قشقاوی در جلسه نقد و بررسی شورای جوانان جامعه اسلامی مهندسین با بیان این مطلب افزود: ایران در موضوعی چون عراق که احساس نموده بود، تذکر وظایف و اشتباهات به طرف آمریکایی موجب تامین منافع مردم منطقه و جلوگیری از خشونت و قتل بیشتر مردم بی گناه در آن کشور می‌شود وارد این‌گونه مذاکرات شد. همانگونه که در اجلاس‌های بن و توکیو مربوط به افغانستان که آمریکایی‌ها نیز حضور داشتند، مذاکره کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بدون تردید رأی اخیر اکثریت مردم آمریکا، «نه» به افراط گرایی و شعارها و ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: چنانچه مقامات آمریکایی کماکان بر رفتارهای غیر واقع‌بینانه خود اصرار داشته باشند نمی‌توان هیچ امیدی به تغییرات در مسائل موجود بین ایران و آمریکا داشت. اما هرگاه صداقت و اراده قابل اعتمادی از سوی طرف مقابل دیده شود، جمهوری اسلامی ایران مشکلی برای رسیدگی چگونگی تامین منافع ملت‌های منطقه و کمک به صلح منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد داشت.

کد خبر 191310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز