یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ در ایران با قدردانی از تیم‌های برتر و اهدا لوح تقدیر و جوایز به آنان پایان یافت.

تیم ایران مقام نخست این مسابقات بین‌المللی را کسب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی که در این مسابقات شرکت کردند،این مسابقات را نشانه رشد سطح علمی ایران دانست و گفت: باید تلاش کنیم امسال که سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری شده‌است با همدلی و هماهنگی در جهت رونق و اعتلای آموزش عالی در کشور گام برداریم و بنیه آموزشی دانشگاه‌های ایران را تقویت کنیم.

قرار است برخی از تیم‌های برگزیده ‌ایرانی در این مسابقات که شرایط لازم را داشته باشند به مسابقات جهانی معرفی ‌شوند.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ ازاد ایران  از شانزدهم  فروردین با حضور 361 تیم داخلی و خارجی شامل 344 تیم داخلی و 17 تیم خارجی از 17 کشور جهان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات در لیگ‌های مختلف روبات‌های انسان نما، روبات‌های فوتبالیست اندازه کوچک و متوسط، لیگ شبیه‌‌سازی فوتبال سه ‌بعدی‌، لیگ شبیه‌سازی مربی فوتبال‌، شبیه سازی امداد، لیگ روبات‌های امدادگر واقعی، روبات‌های خانگی، روبات‌های مجازی، روبات‌های نمایشی، روبات‌های مین‌یاب‌، لیگ دانش‌آموزی فوتبال 1 به 1 و 2 به2، لیگ دانش‌آموزی امداد و لیگ دانش‌آموزی تعقیب خط به رقابت پرداختند که در مجموع تیمی ایران اول و تیم های چین وامارات عربی متحد دوم و سوم شدند.

کد خبر 19050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز