همشهری آنلاین: 150 هزار نفر از مردم ایتالیا با برگزاری تجمعی به نام روز نه به مونتی مخالفت خود را نسبت به سیاست‌های اقتصادی و نخست وزیر این کشور اعلام کردند.

روز نه به مونتی با حضور هزاران معترض ایتالیایی در رم

به گزارش ایسنا از رم، در این تجمع که در میدان جمهوری شهر رم برگزار شد، مخالفان، سازمان‌های اجتماعی، اتحادیه‌های کارگری، احزاب سیاسی و جنبش‌های مدنی انزجار خود را با سر دادن شعارهایی از جمله "نه به مونتی" بیان می‌کردند.

یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درخصوص هدف از شرکت در این اعتراض گفت: هدف ما، نه گفتن به ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا و سیاست‌های اقتصادی او است که باعث ایجاد ناامنی، بیکاری و فقر می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما نه گفتن به سرکوب جنبش مخالفان و آری گفتن به کار مناسب، موقعیت اجتماعی و درآمد برای تمامی اقشار جامعه، بومیان و مهاجران است.

یک شهروند دیگر ایتالیایی با اشاره به شعارهای معترضان افزود: مردم ایتالیا خواستار حمل و نقل عمومی، مدارس و مراکز تحقیقاتی دولتی، بهداشت، سیاستهای درست اقتصادی توسط بانک‌ها، تامین منابع مالی از ایجاد کسب و کار، کاهش هزینه‌های نظامی و لغو ماموریت‌های جنگی هستند.

وی با بیان اینکه "ما خواستار ایجاد دموکراسی در کشور و حق تصمیم گیری در معاهدات اروپایی هستیم"، گفت: مردم ایتالیا خواستار جایگزینی دموکراسی به جای دولت اقتدارگرا مونتی هستند.

در این تجمع تعدادی از معترضان شرکت کننده با پرتاب تخم مرغ، رنگ، ترقه و بطری‌های شیشه‌ای به سوی برخی از بانک‌ها، انزجار خود را از سیاست‌های بد اقتصادی نشان دادند.

همچنین تعدادی از آنان با پوشیدن لباس‌های نمادین از شخصیت‌های دولتی از جمله اوباما، مرکل، مونتی و برلوسکنی نسبت به ناامنی اجتماعی، فقر و بیکاری اعتراض کردند.

در بین تجمع کنندگان نیز تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه لا ساپینزا در جلوی در دانشگاه شعار "نه به مونتی" سر دادند.

این دانشجویان معترض با تشکیل صفوف منظم حلقه‌هایی تشکیل دادند که در محاصره پلیس ایتالیا قرار داشتند.

کد خبر 189383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز