شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انگلیس به آندری سانیکف، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پناهندگی سیاسی داد.

sannikov

ایرینا کالیپ، همسر سانیکف  این خبر را اعلام کرده است.

نیویورک تایمز نوشته است آندری سانیکف که در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در سال 2010 رئیس‌جمهور اتوکرات این کشور ، الکساندر لوکاشنکف را به چالش کشیده بود،بعد از انتخابات به 15 ماه زندان محکوم شد.سانیکف دادخواست عفو از رئیس‌جمهور را ارائه کرده بود که در آوریل 2012 پذیرفته شد.

بنا به گزارش کیف پست کالیپ گفته است:"در حال حاضر به دلیل حفظ امنیت خانواده در این خصوص صحبت نمی‌کند".خود او نیز به دو سال زندان محکوم شده که فعلا اجرای این حکم به حال تعلیق درآمده است و حکم در مه 2013 پایان می یابد.او طبق حکم دادگاه حق خروج از کشور را ندارد.

به گزارش سرویس خبری چارتر97 ، سانیکف برای این‌که زندانی نشود از کشورش فرار کرد.او در خصوص درخواست پناهندگی در گفت‌و‌گو با این رسانه اظهار داشت:"من مجبور بودم بین تحقیر ، بدرفتاری و شکنجه در زندان و ترک کشور یکی را بپذیرم.من یک سیاستمدار اهل بلاروسم و همین‌گونه هم خوهم ماند".


او دومین کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخابات 2010 است که از یک کشور اروپایی درخواست پناهندگی کرده است.الس میخائیلوویچ بعد از رهایی از زندان گفت نمی‌خواهد با سرویس امنیتی بلاروس همکاری کند و از کشور چک در سال 2011 پناهندگی سیاسی گرفت.

کد خبر 189167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز