چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد کشورش دادن پاسخ به اقدام اسرائیل در حمله به یک کارخانه نظامی را در اطراف خارطوم حق خود می‌داند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار الجزیره درباره سخنان احمد‌بلال عثمان وزیر اطلاع‌رسانی سودان درباره حمله چهار فروند هواپیمای اسرائیلی به یک کارخانه تسلیحاتی در پایتخت این کشورگزارش داد: وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد چهار فروند هواپیمای اسرائیلی کارخانه نظامی یرموک را در جنوب خارطوم هدف حمله قرار داده‌اند.

وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد کارخانه نظامی یرموک تحت نظارت بین‌المللی فعالیت می‌کند و فعالیت آن کاملاً قانونی است و هیچ فعالیت پنهانی در آن صورت نمی‌گیرد. بنابراین، اسرائیل با حمله به این کارخانه نظامی قوانین بین‌المللی و حریم هوایی کشورش را نقض کرده است. از این رو خارطوم حق دادن پاسخ به این اقدام اسرائیل را برای خود محفوظ می‌داند.

این وزیر سودانی تاکید کرد اسرائیل تاکنون دو بار اهدافی را در خاک سودان و در سواحل دریای سرخ هدف قرار داده است، اما این بار به عمق خاک سودان حمله کرده است.

وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد اسرائیل خواستار تجزیه سودان است و در این‌باره به سخنان دو سال پیش وزیر جنگ اسرائیل اشاره کرد که در آن گفته بود تل آویو برای تجزیه سودان و حمله به آن تلاش خواهد کرد.

وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد کشورش درباره این اقدام از اسرائیل به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

کد خبر 189016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز