همشهری‌آنلاین: احتیاط و نگرانی کارگزاران بازار نفتی درباره کاهش احتمالی تقاضای جهانی برای خرید نفت و نگرانی از افزایش تنش بین ترکیه و سوریه باعث شد تا بهای نفت در بازار معاملات نفتی نیویورک کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازنیویورک؛ در حدود ساعت سیزده و پانزده دقیقه به وقت گرینویچ، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین وست تگزاس اینترمدییت، در معاملات بازار نفتی نیویورک نایمکس، برای تحویل در ماه نوامبر با چهل و شش کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به نود و یک دلار و سی و هشت سنت رسید.

به گفته‌اندی لیپو از مرکز مشاوران نفتی لیپو اویل آسوشیتس Lipow Oil Associates مستقر در شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا که اطلاعات و تحلیل‌های لازم در خصوص مسائل نفتی را ارائه می‌کند، بازار معاملات نفتی نیویورک این روزها به طور کلی از نوسانات اوضاع نابسامان اقتصادی جهانی متاثر است.

وی افزود علاوه بر این مسائل ما امروز در اروپا با مشکل مالی یونان و اسپانیا نیز مواجه هستم که با بحران بدهی های حاکمیتی شان به گونه‌ای حماسه وار مبارزه می‌کنند.

در چین نیز کندی رشد اقتصادی به نظر می رسد در ماههای آینده هم ادامه پیدا کند و کندی رشد اقتصادی در اقتصاد دوم جهان بدون شک کاهش واردات نفت را برای این کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ بر اساس اعلام تحلیلگران کامرز بانک، پکن در ماه سپتامبر بیست میلیون و یکصد هزار تن نفت وارد کرد که در روز معادل چهار میلیون و نهصد هزار بشکه خواهد بود.

کد خبر 187997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز