همشهری‌آنلاین: گونتر گراس نویسنده و شاعر برجسته آلمانی و برنده جایزه ادبی نوبل یک بار دیگر اسراییل را «قدرت کنترل نشده هسته‌ای» خواند.

gunter grass

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکونومیست، گونتر گراس با شلیکی دیگر به سوی اسراییل این کشور را «قدرت هسته‌ای کنترل نشده » و یک «نیروی اشغالگر» خواند.

او که با ایستگاه رادیویی ان دی آر صحبت می‌کرد، نویسنده‌ای است که بارها اسراییل را به باد انتقاد گرفته و در شعری آن را خطری برای صلح جهانی خوانده بود.

او در این گفتگو با بیان اینکه «اسراییل یک نیروی اشغالگر است که سرزمین‌های دیگران را دزدیده، از مردم این سرزمین‌ها خلع ید کرده و به آن‌ها به چشم انسان‌های درجه دو نگاه می‌کند»، تاکید کرد در حال حاضر این حکومت نژادپرست است.

وی گفت: «این مرا غمگین می‌کند و این باید حتی هر دوست اسراییل را نیز غمگین کند، همانطوری که خیلی از اسراییلی‌ها را نیز غمگین می‌کند و در این میان باید یک نفر پیدا شود که به خودش اجازه بدهد در این باره صحبت کند.»

او با تاکید بر اینکه ضدیهودی نیست و با افکار ضدیهودی مخالف است، گفت «اما رژیم تلاویو برای من در حکم یک رژیم ضدیهود جدید است».

گراس 84 ساله اوایل امسال نیز با انتشار شعری با عنوان «آنچه باید گفته شود» به نیروی هسته‌ای اسراییل حمله کرده بود و گفته بود این رژیم می‌تواند به مردم ایران که در صف اول حمله اسراییل قرار دارند، آسیب جدی برساند.

او در همه این حرف‌ها بر این تاکید کرده که دولتی که نتانیاهو در راس آن قرار دارد، خطرناک است.

کد خبر 187958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز